۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

گلخانه‌های گل و گیاه و سبزی در کلاردشت توسعه می یابد

 گلخانه‌های گل و گیاه و سبزی در کلاردشت توسعه می یابد

کلاردشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ظرفیت تولید گل و گیاه را در کلاردشت مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای توسعه گلخانه های گل و گیاه و سبزی در این شهرستان حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عنایتی کلیجی شامگاه دوشنبه پس از بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان کلاردشت قول مساعد و موافقت اولیه از مدیرکل راه و شهرسازی استان برای در اختیار قراردادن زمین برای احداث ساختمان اداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت وعده داد و ضمن تاکید بر حفظ بستر تولید، پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و حفظ اراضی کشاورزی و باغی را در این شهرستان خواستار شد.

عنایتی کلیجی تاکید کرد: با توجه به فراوانی آب در شهرستان کلاردشت، تمرکز به حوزه آبزی پروری بویژه ماهیان سردابی شود و در این راستا بازدیدی از مرکز پرورش ماهی آزاد این منطقه هم انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ظرفیت حوزه دام و طیور این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و تأمین علوفه، اصلاح نژاد دام و ایستگاه جمع آوری شیر از طریق شرکت‌های تعاونی را ضروری دانست.

عنایتی کلیجی ظرفیت تولید گل و گیاه شهرستان کلاردشت را مناسب دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی مازندران آمادگی دارد برای توسعه گلخانه‌های گل و گیاه و سبزی و صیفی، توسعه گیاهان دارویی و گل محمدی حمایت‌های لازم را برای پیشرفت بیشتر و بهتر شهرستان انجام دهد.

وی به متقاضیان احداث واحدهای مرغداری توصیه کرد حمایت لازم برای انجام سرمایه‌گذاری در این بخش انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: توسعه باغات هسته دار و دانه دار، سرشاخه کاری گردو و توانمندسازی کشاورزان و تولیدکنندگان موضوع مهمی است که باید برنامه ریزی دقیق در این زمینه از سوی همکاران سازمان جهاد کشاورزی مازندران صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در تأمین علوفه بویژه یونجه بستر خوبی در شهرستان کلاردشت وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقات غلات دیم در این شهرستان وجود دارد، گفت: پیگیری خواهد شد این ایستگاه در راستای مأموریتی که دارد ارتقا یابد و منابع طبیعی شهرستان برای حوزه جنگل و مرتع و آبخیزداری باید ظرفیت خود را افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر ظرفیت‌های موجود شهرستان در حوزه دام و طیور گفت: اداره کل دامپزشکی باید به دلیل ظرفیت‌های مطلوب دام و طیور متخصصین بخش بهداشتی و دامی را به منطقه اعزام کند.

عنایتی کلیجی به کانال آب بلااستفاده در شهرستان کلاردشت اشاره کرد و افزود: مقرر شد این کانال با مشارکت امور آب و جهاد کشاورزی مازندران بازسازی شود تا به تأمین آب منطقه کمک شود.

کد خبر 5814871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha