۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۹

در تعامل با دانشگاه صورت می گیرد؛

تلاش برای کاهش واردات تجهیزات صنعت آب و فاضلاب

تلاش برای کاهش واردات تجهیزات صنعت آب و فاضلاب

زنجان- مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در تلاش هستیم با تعامل مراکز تحقیقاتی واردات تجهیزات صنعت آب و فاضلاب کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی صبح سه شنبه در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه زنجان گفت: این شرکت مهندسی آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان زنجان است و در این راستا از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: شرکت مهندسی بر اساس رسالت خود و با هدف ارائه خدمات بهینه و مطلوب به مردم، از طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها به خصوص در زمینه تأمین تجهیزات، فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب حمایت می‌کند.

سیاحی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب کشور از خارج تأمین می‌شود که در سایه همکاری تنگاتنگ با دانشگاه و امضای تفاهم نامه‌های همکاری متعدد، این میزان واردات رو به کاهش گذاشته است و تلاش می‌شود این میزان به صفر برسد.

مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر حمایت از رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های ارشد مرتبط با حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور، گفت: برای داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت و عملیاتی سازی ارتباط صنعت با دانشگاه آماده همکاری همه جانبه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز با اشاره به نیاز این شرکت به توان فنی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان برای رفع نیازهای حوزه آب و فاضلاب گفت: در زمینه تأمین تجهیزات آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب همکاری‌هایی با دانشگاه زنجان در دست اقدام است.

علیرضا جز قاسمی افزود: به دلیل تحریم‌های ظالمانه و دشواری در تأمین و واردات تجهیزات مورد نیاز، دست محققین و پژوهشگران را به گرمی می‌فشاریم و همچون گذشته آماده همکاری با دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه زنجان در زمینه کنترل کیفی آب، استفاده از پساب، گندزدایی و روش‌های تصفیه فاضلاب همکاری‌های خوبی با شرکت آب و فاضلاب استان زنجان داشته است.

کد خبر 5814995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha