۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت:

مردمی‌سازی حل مشکلات کشور باید گفتمان‌سازی شود

مردمی‌سازی حل مشکلات کشور باید گفتمان‌سازی شود

زنجان-دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گفت: اقتصاد چالش اصلی کشور است و مردمی‌سازی حل مشکلات کشور باید گفتمان‌سازی شود.

سید احمد عبودتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مردمی‌سازی مسئله‌ای است که با ذات انقلاب اسلامی گره خورده است؛ چراکه انقلاب با حضور مردم پیروز شد و بخش‌های نظام اسلامی با حضور مردم در قالب نهادهای انقلابی شکل گرفته و کار را جلو برده است.

وی تصریح کرد: ما مدت‌ها در گام سوم انقلاب یعنی تشکیل دولت اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری در حال در جا زدن هستنیم؛ زیرا نتوانستیم مردم را در سازکارهایی که به عهده دولت است، دخیل کنیم، در واقع مردم این آمادگی را داشتند اما رویکرد خیلی از دولت‌ها این نبوده است.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت ابراز کرد: دولت سیزدهم عزم خود را بر این قرار داده که مسئله دولت اسلامی را با تحقق الگوی مردم‌سالاری دینی محقق کند.

وی با اشاره به اینکه یک سال از آغاز این طرح می‌گذرد، بیان کرد: اصل مسئله این است که هسته‌ها و گروه‌های مردمی که توانایی میدان‌داری دارند را به نهادهای حاکمیتی و دولتی متصل و از این گروه‌ها گره‌گشایی کنیم.

عبودتیان با تأکید بر اینکه این کار نیازمند گفتمان‌سازی است و باید حکمران‌ها متوجه مسئولیت اصلی خود که تسهیل‌گری و مانع‌زدایی است شوند، عنوان کرد: باید جریان‌های مردمی توسط حلقه‌های میانی روی برخی مسائل تمرکز کنند و به میدان بیایند.

وی اجرای این طرح را کاری بلندمدت و نیازمند همراهی دغدغه‌مندان خواند و گفت: بخشی از حکمران‌ها با این ذهنیت وارد کار نشدند و زمانی می‌توانیم به موفقیت دست یابیم که حکمران‌ها همراه شوند و مردم توسط حلقه‌های میانی بتوانند کارها را تحویل بگیرند.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی سرعت بیشتر است و گروه‌های مردمی در 10 سال اخیر شکل گرفته که در حل مسئله توانمند هستند و می‌توانند کار را برای مردم تشریح کنند و در مسائل اقتصادی باید این هسته‌ها را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی با گروه‌های هیئتی همراه هستند، تأکید کرد: باید سعی کنیم با فناوری حلقه‌های میانی گروه‌های کوچک را روی مسائل اقتصادی متمرکز کنیم تا آن‌ها مردم را همراه کنند و باید با گفتمان‌سازی الگوهای موفق اقتصادی را به جوانان نشان دهیم تا آن‌ها پای کار بیایند.

عبودتیان اقتصاد را مسئله اصلی کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال تأکید کردند که باید گروه‌های مردمی پای کار بیایند و دولت مسائل اقتصادی را به مردم واگذار کند.

کد خبر 5817156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha