۳ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۹

دادستان کرمانشاه:

مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند

مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند

کرمانشاه- دادستان کرمانشاه با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادگستری استان، گفت: مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کرمی در جمع نمازجمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به تلاش دستگاه قضائی برای ایجاد امنیت، اظهار کرد: در این راستا به همراهی و همکاری مردم نیاز داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: اگر مردم سطح آگاهی حقوقی خود را بالا ببرند و بدانند که در معاملات و قراردادها چه حقوق و تکالیفی دارند، از ورود بخشی از پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری می‌شود.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: کاهش حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی باعث می‌شود تا بتوانیم به پرونده‌های مهمه رسیدگی بیشتری داشته باشیم.

کرمی یکی دیگر از راه‌های کمک مردم به دستگاه قضائی را توجه به فرهنگ صلح و سازش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بخش مهمی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی ناشی از اختلافات جزئی و خانوادگی است که می‌توان با صلح و سازش در بین طرفین مانع از ایجاد چنین پرونده‌هایی شد.

وی اضافه کرد: در اینگونه از پرونده‌ها، هرچند که در نهایت رأی دادگاه صادر شده و یکی از طرفین محکوم می‌شود، اما ختم این پرونده تنها در دستگاه قضائی است و دشمنی ایجاد شده در قلب طرفین مختومه نمی‌شود و جایی دوباره سرباز می‌کند.

کرمی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با مخلان نظم و امنیت همانند سارقین و زورگیران که با روح و روان مردم بازی می‌کنند، هیچ مسامحه‌ای ندارد، گفت: امنیت مردم به راحتی به دست نیامده که عده‌ای بخواهند آن را به راحتی از بین ببرند.

دادستان کرمانشاه در پایان بااشاره به جایگاه کرمانشاه از نظر وقوع جرایم در کشور، اعلام کرد: کرمانشاه از نظر جمعیت نهمین استان کشور است و از نظر جرایم هم باید در همین جایگاه قرار گیرد اما در حال حاضر جز در یکی از جرایم در مابقی آنها وضعیت مطلوبی نسبت به آمار جمعیتی خود داریم با این حال از آنجایی که مردم احساس امنیت را ندارند اینگونه القا می‌شود که وضعیت وقوع جرایم در استان بالاست.

کد خبر 5818169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha