۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

رئیس پلیس فتای البرز خبر داد؛

فیشینگ‌کاران حرفه‌ای کرج در تور پلیس فتا

فیشینگ‌کاران حرفه‌ای کرج در تور پلیس فتا

کرج- رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری یک باند فیشینگ که با سرقت اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی به پلیس فتا در خصوص برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی شاکی پرونده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهم یا متهمان احتمالی با شگرد ارسال پیامی در پیام‌رسان روبیکا تحت عنوان سهام عدالت، کاربر را به صفحه فیشینگ هدایت و پس از اخذ اطلاعات بانکی، برداشت‌های متعددی از حساب شاکی پرونده داشته اند.

سرهنگ جلیلیان اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی صورت گرفته، ۲ متهم در این خصوص شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در محمدشهر کرج دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی تجهیزات الکترونیکی مربوط به انجام کلاهبرداری، گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده و همچنان تحقیقات برای کشف کلاهبرداری‌های احتمالی ادامه دارد.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کلاهبرداری این پرونده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: کابران اینترنتی توجه داشته باشند که کلاهبرداران با ارائه پیشنهادهای وسوسه‌انگیز آنها را به دام انداخته و اطلاعات بانکی آنها را به سرقت می‌برند.

کد خبر 5818486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha