۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸

در ارتباط با موضوعات داخلی روسیه؛

«بلینکن» با وزرای خارجه گروه- ۷ گفتگو کرد

«بلینکن» با وزرای خارجه گروه- ۷ گفتگو کرد

وزیر امور خارجه آمریکا امروز از رایزنی با وزرای خارجه گروه- ۷ درباره موضوعات داخلی روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه اعلام کرد که با وزرای خارجه گروه- ۷ و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت جاری در روسیه گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «آنتونی بلینکن» در این باره ادامه داد: موضوع حمایت واشنگتن از اوکراین بدون تغییر مانده و ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که درباره وضعیت جاری در روسیه با همتایان خود در گروه- ۷ و اتحادیه اروپا گفتگو کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص تا کنون به جزییات بیشتری اشاره نشده است؛ اما مطابق با آنچه برخی از رسانه ها می گویند، محور اصلی این ارتباط تلفنی موضوع تحولات داخلی در روسیه پیرامون گروه شورشی «واگنر» بوده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در واکنش به اقدامات پریگوژین در نطقی کوتاه گفت: از داخل به ما خیانت شده و آنها باید تاوانش را بپردازند. روسیه به سختی برای آینده‌اش در نبرد است و برای این منظور لازم است که از شر هر چیزی که ما را تضعیف می‌کند، خلاص شویم. باید تمام نیروهایمان را متحد کنیم. از پشت ما خنجر زدند و باید تاوانش را بپردازند. پاسخ ما به این شورش مسلحانه سخت خواهد بود.

پریگوژین در واکنش به این اظهارات، مدعی شد: ولادیمیر پوتین در «خائن» خواندن جنگجویان واگنر، «عمیقا در اشتباه» است.

کد خبر 5818766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha