۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹

رئیس سازمان صمت ایلام:

۳۶ واحد تولیدی در ایلام به چرخه تولید بازگشتند

۳۶ واحد تولیدی در ایلام به چرخه تولید بازگشتند

ایلام-رئیس سازمان صمت استان ایلام گفت: سال گذشته ۳۶ واحد تولیدی در ایلام به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدرحیمی ظهر شنبه در مراسم روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در استان ایلام در حوزه اصناف ۴۷ هزار واحد صنفی در قالب ۱۲۰ اتحادیه و ۵ اتاق اصناف مشغول فعالیت هستند، که جمعیت شاغل در این حوزه را ۶۷ درصد آقایان و ۳۳ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: از کل اشتغال در واحدهای صنفی استان، ۵۰ درصد در بخش خدمات هستند که همه این ۵۰ درصد، در حوزه اصناف و بازار قرار دارند.

رئیس سازمان صمت ایلام در ادامه گریزی به حوزه صنعت زد و گفت: ۴۸۰ واحد صنعتی با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت در استان فعال هستند.

وی عنوان کرد: حدود ۲۷۶ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است که امسال و در آینده نزدیک اثرات مثبت آنها قابل مشاهده خواهد بود.

محمدرحیمی بیان داشت: بزودی در سطح استان، تعدادی سرمایه گذاری جدید در راستای شعار سال، که افزایش تولید و مهار تورم است، آغاز خواهد شد که یکی از مزایای آن، اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم است.

وی در مورد احیای واحدهای صنعتی راکد نیز گفت: سال گذشته با حمایت همه جانبه مسئولان ارشد استان، در بخش صنعت ۳۶ واحد به چرخه تولید بازگشته است و طبق برنامه ریزی انجام شده، برای امسال نیز این حرکت در دستور کار خواهد بود.

رئیس صمت استان در پایان در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ هم گفت: امسال برای اولین بار، علاوه بر بخش صنعت، صنوف تولیدی نیز اجازه ثبت نام، برای دریافت تسهیلات این تبصره را خواهند داشت.

کد خبر 5818778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha