یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق:

نمی‌توانیم در برابر حضور نظامیان آمریکایی در عراق سکوت کنیم

نمی‌توانیم در برابر حضور نظامیان آمریکایی در عراق سکوت کنیم

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق با انتقاد از حضور تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی در این کشور خواهان بیرون راندن این نیروها از عراق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «علی الفتلاوی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که «چارچوب هماهنگی» (ائتلاف سیاسی جریان‌های شیعه عراق) نحوه برخورد با اقدامات نظامی آمریکا در کشور را تعیین کرده است.

وی در ادامه افزود: ما مشکلی با همکاری‌های اقتصادی با آمریکا نداریم اما در بُعد نظامی، اصول ثابت و مشخصی داریم.

الفتلاوی بیان کرد: حضور مشاوران و یا نیروهای فنی و مربی‌های آمریکایی در عراق مشکلی ایجاد نمی‌کند اما وقتی تعداد آنها در کشور زیاد می‌شود، این روند به معنی نظامی کردن عراق و تبدیل کردن این کشور به پادگان است.

وی اضافه کرد: در مقابل این روند نمی‌توان سکوت کرد. ما موضع خود را در تمام محافل سیاسی مطرح کرده ایم.

الفتلاوی تاکید کرد: اوضاع عراق با ثبات است و موضع گیری ما در خصوص ضرورت بیرون راندن نیروهای آمریکایی از کشور ثابت است.

وی تصریح کرد: این موضع گیری ما برآمده از خواست و نظر تمام اقشار ملت عراق است.

در حال حاضر نظامیان آمریکایی در ۲ پایگاه نظامی در عراق که مهم‌ترین آنها عین الاسد در استان الانبار است، مستقر هستند.

روز گذشته نیز کمیته هماهنگی مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از دلایل توقف عملیات نظامی علیه حضور نظامیان آمریکایی در داخل عراق، توجه به اهمیت مرحله کنونی در کشور و ضرورت عبور از آن است. ما شاهد تداوم وجود پایگاه‌های نظامی و نیروهای رزمی و پرواز هواپیماهای نظامی از جمله هواپیماهای جاسوسی، در کنار نقش مخربی که سفارت شرور آمریکا در گسترش انحرافات اخلاقی بازی می‌کند هستیم.

در این بیانیه تاکید شده است: ما شاهد تمام این اقدامات سفارت آمریکا علیه ارزشهای اخلاقی و آداب و سنن مردم اصیل عراق در کنار محروم کردن آنها از خدمات رسانی به ویژه در زمینه انرژی برق هستیم. آمریکا گستاخانه، رهبران مقاومت را تهدید می‌کند و ما باید به وظایف مشروع و ملی خود در خصوص نشان دادن واکنش مناسب در صورت ادامه یافتن این تهدیدات عمل کنیم.

بر اساس این بیانه، کمیته هماهنگی مقاومت عراق در سایه تلاش‌هایی که دولت این کشور قصد دارد انجام دهد، آخرین فرصت را برای توقف این تجاوزات می‌دهد. همگان باید بدانند که صبر ما حد و حدودی دارد و هر عملی، عکس العملی در پی خواهد داشت.

کد خبر 5820216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha