۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱

دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان:

هویت و حماسه جهاد عرب خوزستان به نسل جوان بازگو شود

هویت و حماسه جهاد عرب خوزستان به نسل جوان بازگو شود

اهواز- دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان گفت: حماسه بزرگ این جهاد باید بیشتر از این برای نسل جوان بازگو شود چرا که معرفی هویت مردم خوزستان از ضرورت‌های فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله طرفاوی ظهر امروز سه‌شنبه در آئین تقدیر از فعالان فرهنگی هنری و اصحاب رسانه نمایشگاه مستند جهاد عرب خوزستان اظهار کرد: حماسه بزرگ این جهاد باید بیشتر از این برای نسل جوان بازگو شود چرا که معرفی هویت مردم خوزستان از ضرورت‌های فرهنگی این استان است.

وی ادامه داد: رسالت یک فعال فرهنگی را خداوند در قرآن کریم بیان کرده و فرموده است کسانی که رسالت‌های الهی را به مردم منتقل می‌کنند از هیچکس نباید بترسند؛ رسالتی برای فعالان سیاسی و فرهنگی وجود دارد که از هیچکس نباید هراس داشته باشند و تنها از خداوند باید هراس داشته باشند.

دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان افزود: این نمایشگاه یک پیام دارد و آن «ما می‌توانیم» است؛ مسئولان ما از این ظرفیت بهره‌مند نشدند در حالی که این توانایی و ظرفیت تعامل مردم و نظام را به همراه دارد.

این فعال فرهنگی یادآور شد: در این نمایشگاه از رویکردهای مختلفی از قبیل کتاب، ماکت و نقاشی برای معرفی جهاد عشایر عرب استفاده شد.

دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان تاکید کرد: واقعه جهاد عشایر و این حماسه بزرگ تاریخی را آنگونه که است باید بازگو کنیم و نیاز است که رسانه‌ها در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم آن را به جامعه بیشتر معرفی کنیم.

طرفاوی تصریح کرد: در این نمایشگاه چهار خواسته داشتیم؛ رسانه‌ها و فضای مجازی باید خواسته‌های ما را به مسئولان منتقل کنند؛ یک روز ملی باید در کتاب‌ها و تقویم گنجانده شود.

این فعال فرهنگی یادآور شد: باید هویت واقعی مردم ما به نسل‌های جوان شناسانده شود؛ این افتخار مردم خوزستان است که در ۲۰۰ سال گذشته حماسه آفرین بودند و باید این حماسه‌های بزرگ به درستی بازگو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

کد خبر 5821627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha