۹ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۶

همدان و مدیریت فرهنگی-۳

ضرورت برگزاری دوره های معرفتی و اعتقادی برای جوانان همدانی

ضرورت برگزاری دوره های معرفتی و اعتقادی برای جوانان همدانی

همدان- کارشناس مدیریت فرهنگی گفت: اولین راهکار ارتباط با نوجوان و جوان، برگزاری دوره‌های معارف کاربردی مثل معرفت شناسی، انسان شناسی، جهان شناسی و خداشناسی است.

سیده زهرا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ارتباط با جوان و نوجوان نیازمند اصل مهم شناخت است، تصریح کرد: باید با ویژگی‌های خاص گروه‌های سنی جوان و نوجوان آشنایی داشته باشیم که این شناخت نیازمند یک سری مباحث است؛ وقتی ما جوان را می‌شناسیم که همه روحیاتش را بفهمیم؛ اینکه چه نیازهایی دارد و باید چگونه با جوان برخورد شود،

وی اضافه کرد: ما در حال حاضر، در هیئت‌های مذهبی مخصوصاً در هیئت رزمندگان کار فرهنگی انجام می‌دهیم؛ بحث مباحث تربیتی و روش برخورد با جوان و نوجوان را مطرح کردیم که این مطالب، حاصل پیشنهادات ۳٠ استان است.

این بانوی فعال فرهنگی با بیان اینکه اولین راهکار ارتباط با نوجوان و جوان، برگزاری دوره‌های معارف کاربردی مثل معرفت شناسی، انسان شناسی، جهان شناسی و خداشناسی است، گفت: باید سعی کنیم که جوان‌هایمان را نسبت به توحید و خداشناسی آشنا سازیم و در ادامه وارد آموزش فروع دین شویم.

موسوی با تصریح بر اینکه معتقدم حجاب جز فروع دین است یعنی، فرعی است که کنار دین به ما دستور داده شده که رعایتش کنیم؛ اظهار کرد: بدین ترتیب باید با ابزارهای آموزشی اصول دین و فروع دین را به جوانان آموزش بدهیم.

وی ادامه داد: در این مسیر، با توجه به ابزارهایی که در حال حاضر در دسترس است و با توجه به دهکده جهانی اینترنت و فضای مجازی و غیره، می‌بینیم که گرایش جوان‌ها نیز بیشتر به این سمت است؛ بدین سبب باید یک سری ابزارهای آموزشی مثل طراحی بازی، کلیپ سازی، موشن گرافی را در نظر بگیریم تا از طریق این ابزارها آموزش بدهیم.

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر اینکه باید از مسیر سخنرانی مسئول و شنونده بودن جوانها به سمت ارتباط دوطرفه برویم؛ افزود: باید جایی برای صحبت و شنیدن حرف‌های جوانان داشته باشیم، این فضا در فضاهای دانشگاهی وجود دارد اما بسیار محدود است.

موسوی در این زمینه، برگزاری اردو و رفتن به مکان‌های تاریخی، اکران فیلم، برگزاری دور همی های دخترانه با دختران، برگزاری مراسم‌های احیا، آشنایی با سبک زندگی شهدا، تشکیل گروه‌های سرود، آشنایی با نخبگان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویتی، تشکیل کارگروه‌های متفاوت اعم از مشاوره های تخصصی و رسانه، تشکیل دوره‌های کارآفرینی و قرار دادن تریبون‌های آزاد برای جوان را از جمله راهکارهای آموزشی برای اشاعه فرهنگ حجاب دانست.

کد خبر 5823421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha