۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

در جریان سفر به استان کرمان انجام شد؛

بازدید رئیسی از طرح انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و کرمان

بازدید رئیسی از طرح انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و کرمان

کرمان- رئیس‌جمهور امروز در ادامه سفر به استان از پروژه انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر امروز خود به استان کرمان از طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان هم بازدید و از نزدیک روند این پروژه را بررسی کرد.

رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه به استان کرمان، ظهر امروز جمعه در گرمای بالای ۴۰ درجه کویر رفسنجان، در بخشی از محل اجرای پروژه آب‌رسانی اضطراری به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور حضور یافت و با توضیحات دست‌اندرکاران از جرئیات اجرای این پروژه اطلاع یافت.

طرح انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در سال، با پیش‌بینی اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان آغاز شده و تاکنون ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری ۲هزار میلیمتر، ۲۱ کیلومتر لوله‌گذاری ۱۸۰۰ میلیمتر و ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری ۱۰۰۰ میلیمتری از این پروژه برابر با ۴۵.۵ درصد از پروژه اجرا شده است.

به گفته دست‌اندرکاران پروژه با وجود سختی کار و مسیر اجرا، این طرح با سرعت خوبی در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان طی سخنانی گفت: این طرح با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و رفسنجان اجرا می‌شود و نیاز آبی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزارنفر را به علاوه اتباع بیگانه به میزان قابل توجهی بر طرف می‌کند.

فرحبخش افزود: محل اجرای عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهر رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس در کمربندی جاده رفسنجان به کرمان به طول ۱۶ کیلومتر به مخزن اصلی این شهر در حال انجام است.

وی بیان کرد: عملیات انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان شامل ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲ تصفیه خانه و ۲ ایستگاه پمپاژ آب است.

فرحبخش گفت: برای تکمیل طرح انتقال آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

کد خبر 5823568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha