۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵

فرمانده انتظامی البرز خبر داد؛

انهدام باند گروگانگیری در البرز

انهدام باند گروگانگیری در البرز

کرج- فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری یک باند ۱۳ نفره گروگانگیر تبعه بیگانه و رهایی ۶ گروگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند اظهار کرد: یکی از شهروندان تبعه بیگانه با حضور در یکی از مقرهای انتظامی شهرستان چهارباغ اعلام کرد تعدادی افراد ناشناس با سلاح سرد اقدام به ربایش ۶ تن از دوستانش کرده‌اند.

وی بیان کرد: این فرد مدعی شد که آدم ربایان این افراد را به مکانی نامعلوم می‌برند و این فرد که در صندوق عقب یک خودرو محبوس بوده توانسته از دست آنها فرار کند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: این فرد به مقر پلیس مراجعه و تیم‌های تخصصی پلیس امنیت در یک عملیات ضربتی ۱۳ نفر آدم ربا را دستگیر کردند که ۲ نفر از گروگان‌ها هنوز در دست آنها بودند.

وی خاطرنشان کرد: با تحقیقات ویژه پلیس مشخص شد که این افراد در البرز و شهرهای همجوار اقدام به گروگان گیری می‌کردند و در اعترافات خود اذعان داشتند که تعدادی از آنها از طریق شبکه‌های مجازی برای ویزا گرفتن برای کشورهای دیگر به اینها وصل شده و بعضی‌ها را به عنوان مسافر سوار خودروهایشان کرده و به باغ‌ها و منازل می‌کشاندند.

سردار هداوند گفت: در حال حاضر پرونده در اختیار پلیس امنیت قرار گرفته که در حال رسیدگی است و موضوعاتی هست که باید بررسی کرده و شاکیان شناسایی و برای شکایت آورده شوند.

وی اظهار کرد: این افراد توسط گروگان‌گیران به عنوان مسافرکش سوار شده و دست و پایشان را در ماشین بسته و به منزلی که از قبل تهیه کرده بودند مورد شکنجه و آزار قرار می‌دادند و فیلم می‌گرفتند و برای خانواده‌هایشان می‌فرستادند و نوع شکنجه را نشان می‌دادند و به خانواده‌هایشان التماس می‌کردند که برای گروگان گیران پول بفرستند.

فرمانده انتظامی استان البرز متذکر شد: خانواده‌ها نیز با توجه به شرایط موجود مبالغی را واریز کر ده بودند و در مجموع از ۶ نفر مبلغ سه میلیارد تومان به حسابشان واریز شده بود.

کد خبر 5824177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha