طبق گفته الصحاف؛

بغداد به دنبال میزبانی نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی است

بغداد به دنبال میزبانی نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی است

عراق از درخواست رسمی این کشور به دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی برای میزبانی از نشست اضطراری این سازمان در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق از ارسال درخواست رسمی به دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست این سازمان در بغداد خبر داد.

وی گفت که عراق درخواستی رسمی به دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی مبنی بر تمایل خود برای میزبانی نشست بلندپایه اضطراری این سازمان در بغداد ارائه داده است.

الصحاف افزود که هدف از برگزاری این نشست بررسی اهانت و آتش زدن قرآن کریم در سوئد است.

پیشنر وزارت خارجه عراق بر موضع دولت عراق بر اهمیت گسترش محکومیت اهانت به قرآن برای مقابله با پدیده اسلام هراسی و توقف اقدامات تنشزا تاکید کرد.

لازم به ذکر است که یک شهروند تندرو سوئدی تحت حمایت مقامات این کشور در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد اقدام به هتک حرمت به قرآن کریم کرد. این شخص افراطی در مقابل حدود ۲۰۰ نفر اقدام به پاره کردن صفحات قرآن کریم و آتش زدن آن کرد. در این اثنا، حاضران با فریادهای «الله اکبر» به این اقدام فرد موهن اعتراض کردند و فردی نیز تلاش کرد که به سمت وی سنگ پرتاب کند اما پلیس وی را بازداشت کرد. پیش از این، پلیس سوئد اعلام کرده بود که به تظاهرات افرادی که خواهان آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر مسجد اصلی استکهلم در نخستین روزهای عید مبارک قربان هستند، مجوز داده است.

کد خبر 5826564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha