۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان:

علامه امینی برای اثبات حقانیت حضرت علی (ع) تلاش کرد

علامه امینی برای اثبات حقانیت حضرت علی (ع) تلاش کرد

سوادکوه- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان گفت: علامه امینی به جای رفتن در مسیر اجتهاد برای اثبات حقانیت حضرت علی (ع) تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی معلمی، ظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت علامه امینی صاحب الغدیر در شهرستان سوادکوه، در رابطه با چرایی نامگذاری فاصله بین قربان و غدیر به دهه امامت گفت: ابراهیم خلیل الله پس از عبودیت، نبوت، رسالت و خلت و گذراندن ابتلائات سوزانده شدن در آتش و قربانی کردن فرزند به مقام امامت رسید و از این‌رو، عید قربان با امامت ربط دارد و غدیر ادامه امامت ابراهیم است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، با اشاره به سخن علامه امینی مبنی بر اینکه مظلوم تر از امیر مؤمنان (ع) در میان اولیا خدا نیافتم، اضافه کرد: مظلومیت ابا عبدالله در میان دوست و دشمن هویداست اما کمتر کسی برای مظلومیت امیر مؤمنان گریستند.

وی در رابطه با این سوال که چرا خدا به دشمن فرصت آسیب دوست خود را می‌دهد، افزود: با این مهم هم مقدمات هدایت بشر فراهم شد و هم بشر در پذیرفتن حق و بندگی مجبور نباشد و خود انتخاب کند.

معلمی با بیان اینکه خدای رحمان سرمایه درونی عقل، نقشه راه قرآن را در اختیار بشر قرار داد، تبیین کنندگان این نقشه راه را رسول خدا و امامان معصوم و در عصر غیبت فقیه عادل و نایب عام امام معصوم برشمرد و گفت: تا با این موارد آنچه انسان انجام می‌دهد از روی اختیار و کار او مستحق پاداش و کیفر باشد.

وی با اذعان بر اینکه علامه امینی به جای رفتن در مسیر اجتهاد ترجیح داد تا برای اثبات حقانیت امام علی (ع) تلاش کند و در این مسیر کتابخانه های عراق، سوریه، ایران، هندوستان و پاکستان را جستجو کرد، گفت: این اقدام برای جلوگیری از تحریف منابع در رابطه با ولایت امام علی و واقعه غدیر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه‌ای کاش ولایت مداران و ولایت باورانی که در کنار امام راحل بودند، ولایت مداری را از علامه امینی می‌آموختند، افزود: اگر مدیران ما مدیران ولایت مدار بودند، شرایط اقتصادی امروز ما این نبود.

وی با اشاره به اینکه روزی آنها که در سمت‌های اجرایی بودند، حرفشان این بود که باید در برابر آمریکا کوتاه بیاییم، ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران مظلومانه مقاومت کرد و امروز مقاومتش جواب داد.

کد خبر 5827225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha