۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی ۱۵۰ موکب در مهمانی غدیری شهر همدان

خدمت‌رسانی ۱۵۰ موکب در مهمانی غدیری شهر همدان

همدان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: ۱۵۰ موکب در روز عید غدیر و مهمانی کیلومتری خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام وحید عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید بزرگ غدیر اظهار کرد: در شهرستان همدان در این ایام و مناسبت‌ها برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، برگزاری کاروان خودرویی، دوچرخه سواری، کاروان موتوری، شاد پیمایی و جشن‌های محلات در حال برگزاری است که به یمن و برکت روز غدیر بسیاری از مساجد و گروه‌ها دور هم جمع شدند تا یک کار بزرگ و مشترک را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اوج و قله برنامه‌ها در روز عید غدیر است گفت: این برنامه‌ها در روز عید با برپایی دعای ندبه در چند نقطه شهرستان شروع می‌شود و برنامه بعدی حضور چند گروه مردمی بر مزار مطهر شهدای سادات و با دیدار سادات در محلات خواهد بود.

حجت الاسلام عباسی همچنین به جشن کیلومتری شهرستان همدان در بلوار ارم از ساعت ۱۷ روز عید غدیر اشاره کرد و افزود: در این مراسم با شکوه مواکب و غرفه‌های متعددی شامل، غرفه‌های فرهنگی، پزشکی، حجاب و عفاف، جوانی جمعیت، کودکان و… برگزاری می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به برگزاری جشن کیلومتری غدیر از انتهای بلوار سعیدیه تا پاراک ارم و برپایی بیش از ۱۵۰ موکب در شهر همدان در مسیر پیاده روی کیلومتری گفت: درخواست‌های بسیار زیادی به صورت مردمی برای برپایی موکب داشتم که به خاطر کمبود جا نتوانستیم پاسخگویی مردم بزرگوار و ولایی شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه خدمت این موکب ها در سه سطح انجام می‌شود تصریح کرد: نذر خدمت یکی از آنها است که با همکاری اصناف کسانی که می‌خواهند خدمتی داشته باشند انجام خواهد شد که شامل برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و خدمات است.

عباسی اضافه کرد: در کنار برنامه‌های فرهنگی غرفه‌های پاسخ به شبهات و برنامه‌های روانشانی، غرفه جوانی جمعیت، شاد پیمایی، غرفه تجلیل از مادران سادات بالای سه فرزند، غرفه‌های خانوادگی، همایش کالسکه سواران و مادران همراه با نوزادان و… را خواهیم داشت.

وی افزود: پویش فراخوان اسباب بازی را برای نوزادان و کودکان تازه متولد شده را برای خانواده‌های نیازمند داریم که مردم اسباب بازی و هدایای خود را نذر این خانواده‌ها کنند.

وی با بیان اینکه غرفه‌های پزشکی انواع خدمات پزشکی را ارائه می‌دهند گفت: ایستگاه دوستدار کودک و مادر، ایستگاه فشار خون و..... در بین مواکب داریم.

عباسی با بیان اینکه غرفه سرگرمی و بازی برای کودکان را داریم افزود: راه اندازی شهر بازی یکصد متری با وسایل بازی بادی و ده‌ها برنامه دیگر که در این ایام شهر در حال انجام است.

عباسی غرفه عشق امیر مؤمنین را از غرفه‌های دیگر عنوان کرد و گفت: در این غرفه نیز هر کس هر چه در توان دارد به عشق امام علی (ع) در این روز ارائه خواهد داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برنامه‌های روز عید غدیر در شهر مریانج تصریح کرد شاد پیمایی ۳ کیلو متری از میدان ولایت تا پارک آزادگان با برپایی دهه‌ها برنامه و غرفه در طول مسیر را از برنامه‌های عید ولایت و امامت در شهر مریانج برشمرد.

وی افزود: در شهر جورقان از مسجد علی بن ابی طلب تا بلوار آیت الله رحمانی مسیر جشن کیلومتری برگزار می‌شود که در طول مسیر نیز غرفه‌های زیادی به خانواده‌های شرکت کننده در جشن انواع خدمات را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های شهرستان همدان تا روز عید مباهله ادامه دارد.

کد خبر 5829778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha