۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج دایر می شود

نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج دایر می شود

سنندج - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج دایر می شود.

به گزارش خبرنگار، علی اصغر دریایی روز شنبه در جلسه هماهنگی دومین نمایشگاه استانی مد و لباس در سنندج اظهار داشت: بنا به مصوبات جلسه اخیر شورای فرهنگی عمومی استان با موضوع حجاب و عفاف در خصوص برگزاری نمایشگاه مد و لباس از انواع لباس کُردی مردانه و زنانه و بچگانه، مقرر شد که نمایشگاهی از انواع مدها و لباس‌های اصیل کُردی همراه با زیورآلات، کیف و کفش سنتی در شهر سنندج در هفته عفاف و حجاب برگزار شود.

وی افزود: انواع مدها و لباس‌های اصیل کُردی دارای پوشیدگی های لازم برای بانوان و مردان است براین اساس نمایشگاه این دوره که به صورت استانی برگزار می‌شود با استفاده از انواع لباس‌های کُردی، زیورآلات، کیف و کفش در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان‌های تابعه دایر می‌شود.

دریایی اعلام کرد: این نمایشگاه در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج و از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۳ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: در این دوره علاوه بر نمایشگاه مد و لباس، پنج کارگاه آموزشی شامل «سوخمه دوزی»، «که وادوزی»، «کلاه و سربند»، لباس کُردی مردانه و زنانه در کنار نمایشگاه توسط طراحان و سازندگان خبره لباس استان با اهدای گواهینامه حضور به شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مراکز و تشکل‌های عرضه طراحان مد و لباس استان کردستان تصریح کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه مد و لباس، زیورآلات، کیف و کفش، مقدمات تأسیس و راه اندازی انجمن طراحان مد و لباس استان کردستان فراهم خواهد شد.

دریایی افزود: در سطح استان کردستان طراحان مد و لباس زیادی فعالانه در این عرصه فعالیت می‌کنند لذا داشتن بانک اطلاعاتی از این طراحان به منظور بهره مندی از خدمات هنرکارت و بیمه فعالان این عرصه نیز مدنظر است که این نمایشگاه مقدمات تدوین این بانک اطلاعاتی را نیز فراهم خواهد کرد.

کد خبر 5830537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha