۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

دادستان قزوین خبر داد؛

برخورد دستگاه قضا با فرار مالیاتی در استان قزوین

برخورد دستگاه قضا با فرار مالیاتی در استان قزوین

قزوین- دادستان قزوین از برخورد قاطع دستگاه قضا با فرار مالیاتی در استان و همچنین پنهان کاری در مورد فعالیت اقتصادی و درآمد از آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجبی با بیان اینکه مبحث مالیات دارای اهمیت بسیار زیادی در حوزه اقتصاد کشور است، اظهار کرد: مالیات اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت است و نقش بسیار مهمی در تأمین هزینه‌های عمومی دارد و بدون درآمد مالیات، دولت نمی‌تواند برای رفع نیازهای مختلف اجتماعی و اقتصادی مردم هزینه کند.

وی افزود: بنابراین مالیات به عنوان یکی از ابزارهای اصلی دولت برای تأمین منابع مالی برای مصارف عمومی اهمیت بسیاری دارد.

دادستان قزوین بیان کرد: مالیات به دلیل برخوردار بودن از خصوصیاتی مانند پایداری، قابلیت پیش‌بینی و قابلیت جمع‌آوری، ابزاری قوی برای تنظیم و کنترل اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تنظیم میزان مالیات‌ها، دولت می‌تواند تأثیر بسزایی بر بخش‌های مختلف اقتصاد داشته باشد، ادامه داد: با افزایش مالیات بر درآمد دولت می‌تواند درآمد خود را افزایش داده و در نتیجه بودجه‌ای برای تأمین خدمات عمومی مثل بهداشت، آموزش و حمل‌ونقل فراهم کند.

رجبی تاکید کرد: مطابق ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، هرگونه پنهان کاری در مورد فعالیت اقتصادی و درآمد حاصل از آن نوعی جرم مالیاتی محسوب می‌شود بنابراین فرار مالیاتی جرم تلقی و متخلفین تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

وی در پایان یادآور شد: بزودی اخبار مهمی در خصوص شناسایی فرار مالیاتی در استان اعلام و جزئیات خبر به سمع و نظر مردم شریف استان خواهد رسید.

کد خبر 5830548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha