۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

امیر واحدی خبر داد؛

ساخت سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک برای هواپیماهای مختلف

ساخت سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک برای هواپیماهای مختلف

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سامانه شبیه ساز جنگ الکترونیک برای هواپیماهای مختلف اعم از هواپیماهای اف۴، سوخو۲۴ و سایر جنگنده‌ها در دانشگاه هوایی شهید ستاری ساخته و تحویل پایگاه‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه بازدید فرمانده کل ارتش از دانشگاه شهید ستاری و بهره‌برداری از شبیه ساز جنگ الکترونیک جنگنده میگ ۲۹، با بیان اینکه شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این دانشگاه هستیم، گفت: با توجه به اساتید و دانشمندانی که در دانشگاه هوایی شهید ستاری حضور دارند اتفاقات بسیار خوبی در این دانشگاه رخ داده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه هوایی شهید ستاری مهد علم و دانش این نیرو است و تمام تلاش ما این است که با کمک این دانشگاه بتوانیم نیروی هوایی دانشمند در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری را تحویل بدهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن خدا قوت به کارکنان، اساتید و فرماندهان این دانشگاه اظهار کرد: امروز مسئله جنگ الکترونیک برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این راستا سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک برای هواپیماهای مختلف اعم از هواپیماهای اف ۴، سوخو ۲۴ و سایر جنگنده‌ها در دانشگاه هوایی شهید ستاری ساخته و تحویل پایگاه‌ها شده است.

امیر واحدی عنوان کرد: امروز نیز شبیه‌ساز جنگ الکترونیک هواپیمای میگ ۲۹ عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این شبیه‌ساز توسط خلبانان زبده این نیرو با موفقیت آزمایش و به سرانجام رسیده و به زودی به یگان‌های که دارای هواپیماهای میگ ۲۹ هستند تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جنگ الکترونیک از جنگ‌های آینده و برای ما بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: وقتی خلبانان ما در جنگ الکترونیک تجربه بالایی داشته باشند، می‌توانند خودشان را در مقابل هر اتفاقی ایمن کنند و نقاط و اهدافی را که در مأموریت‌ها به آنها سپرده می‌شود با دقت بالا مورد اصابت قرار دهند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: سیستم جنگ الکترونیک عامل ارتقا توان عملیاتی یگان‌های ما و یکی از کارهای ارزنده‌ای است که در دانشگاه هوایی شهید ستاری اتفاق افتاده است.

امیر واحدی خاطرنشان کرد: دانشگاه هوایی شهید ستاری وارد مرحله ساخت نیازمندی‌های نیروی هوایی ارتش شده است و در این حوزه به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته که در آینده‌ای نزدیک از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 5831801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha