۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

استاندار چهارمحال و بختیاری:

ترویج بیش از پیش عفاف و حجاب در جامعه خواسته به‌حق مردم است

ترویج بیش از پیش عفاف و حجاب در جامعه خواسته به‌حق مردم است

شهرکرد_استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج عفاف و حجاب از جمله خواسته‌های مردم است چراکه جهت‌گیری این موضوع معطوف به خانواده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به گفته امام راحل مسئله حجاب مسئولیت شرعی و اجتماعی است.

وی افزود: دشمنان با هدف قرار دادن حجاب زنان به دنبال ترویج بی‌بندوباری و فساد هستند تا از این راه بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه حجاب باید کار اقناعی و توجیهی انجام شود و معلمان، تریبون‌داران و… در زمینه فرهنگ‌سازی مسئول هستند.

حیدری عنوان کرد: هر کسی در حوزه حجاب و عفاف وظیفه‌ای دارد و هر کس به وظیفه خود به خوبی عمل کند مشکلات در این خصوص کمتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با نقشه از پیش تعیین شده وارد عمل شده و باید برای مقابله با این هجمه نقشه راه و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درصد بالایی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی قابل پیشگیری است و باید برای مقابله با آن‌ها اقدامات فرهنگی و اجتماعی لازم انجام شود.

حیدری بیان کرد: دستورالعمل کوتاه مدت در سطح کلان کشور پیرامون عفاف و حجاب مطرح که به استان‌ها ابلاغ شده است در همین راستا فرمانداران باید ستادهای عفاف و حجاب را در شهرستان‌های خود تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه هوای چهارمحال و بختیاری خنک است امکان دارد در تابستان امسال شاهد حضور گسترده گردشگران به استان باشیم، باید برای این مهم برنامه‌ریزی شود و دستگاه‌های متولی با احساس مسئولیت نسبت به این قضیه ورود کنند.

حیدری اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری نسبت به دیگر استان‌ها تاثیرپذیری کمتری از مسائلی همچون کشف حجاب و آسیب‌های اجتماعی دارد، مردم این استان به اصول ایرانی و اسلامی پایبند هستند و باید تلاش کنیم شرایط اجرای دستورات الهی و اجتماعی همراه با آداب و رسوم مردم فراهم شود.

وی افزود: از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، هیأت‌های اندیشه ورز، اساتید و دانشگاه‌ها برای برگزاری نشست‌های دانشگاهی و میزهای گفت‌وگو، اقوام مختلف استان، اصناف و… می‌توان در مقوله عفاف و حجاب استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عفاف و حجاب و برخورد با مسئله کشف حجاب ازجمله خواسته‌های مردم است چراکه جهت‌گیری این موضوع معطوف به خانواده است، اکثریت مردم ترجیح می‌دهند که خانواده آنان در آرامش و آسایش باشد.

حیدری عنوان کرد: هدف بی حجابی نا امن کردن خانواده‌ها است که مطالبه مردم در این خصوص باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 5832615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha