۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج:

ایستگاه متروی رجایی‌شهر در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

ایستگاه متروی رجایی‌شهر در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

کرج- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از افتتاح و بهره برداری ایستگاه متروی رجایی شهر در شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه قطار شهری که با حضور اعضای این کارگروه، ناظرین، مشاورین و همچنین شهردار برگزار شد از افتتاح و راه اندازی ایستگاه رجایی شهر خبر داد و گفت: ایستگاه رجایی شهر واقع در خط ۲ قطار شهری کرج به مساحت حدود ۱۵۳۰۰ متر مربع، ورودی شمالی این ایستگاه ضلع شمال غربی تقاطع بلوار آزادی و بلوار شهید بهشتی و همچنین به عنوان ایستگاه دو طرفه تبادلی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج از ایستگاه رجایی شهر به عنوان ایستگاه مسافرگیری یاد کرد و اظهار داشت: تا به امروز با هزینه کرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی حدود ۹۲ درصد است.

وی اضافه کرد: راه اندازی ایستگاه رجایی شهر در اولویت‌های اول راه اندازی خط ۲ قطار شهری کرج است که بعد از افتتاح و بهره برداری ایستگاه‌های آیت الله طالقانی و ۴۵ متری گلشهر که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید تکمیل این ایستگاه در دستور کار سازمان حمل و نقل ریلی قرار گرفت که به مرحله بهره برداری نزدیک شده است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ایستگاه Q(شهید سلطانی) اشاره کرد و افزود: راه اندازی ایستگاه شهید سلطانی با توجه به سیاست کلان در شورای ششم مسیر چهارراه طالقانی تا میدان شهید سلطانی در اولویت دوم راه اندازی قرار دارد که با آغاز این دوره استارت عملیات حفاری و خاکبرداری این ایستگاه با توجه به اهمیت موضوع که به خط ۵ متروی تهران اتصال پیدا کند آغاز شد و تا به امروز به پیشرفت حدود ۵۰ درصدی رسیده که با روند تزریق جریان نقدینگی مطلوب امیدواریم که تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

رحیمی متذکر شد: واگذاری یا خرید رام قطار، دپو و تأمین راهبر رام از موضوعات مهم در این پروژه است که با تلاش و همکاری دولت می‌تواند در بهره برداری و استفاده شهروندان از خط ۲ قطار شهری کرج به معنای واقعی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 5832782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha