۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱

آیت الله حیدری:

هدف از کشف حجاب وابسته کردن مسلمانان به کشورهای استعماری است

هدف از کشف حجاب وابسته کردن مسلمانان به کشورهای استعماری است

اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین هدف کشف حجاب، زمینه سازی برای استعمار، وابستگی اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان به کشورهای استعماری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری عصر امروز سه‌شنبه در همایش ملی چادرهای آسمانی که در سالن همایش شهید علی هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: مسئله پاکدامنی و عفاف یکی از مسائل فطری آدمی است؛ بنابراین کسی که پاکدامنی را از دست می‌دهد از مرتبه انسانیت سقوط می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتباط حجاب و پاکدامنی تنگاتنگ است، گفت: بدون حجاب و پوشش شرعی نگه داشتن عفاف و پاکدامنی صرف تخیل است، پاکدامنی مثل یک گوهر گران‌بهاست که نیاز به صدف دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: همه شریعت‌های اسلامی برای نگهداری عنصر عفاف، مسئله حجاب را تشریح کردند و این یکی از مسلمات همه شریعت‌های آسمانی است.

آیت الله حیدری افزود: یکی از افتخارات تاریخ ایران باستان این است که یک زن بی‌حجاب را در تاریخ خود نشان نداده و این جز افتخارات کشور ما ایران است.

وی به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه حجاب که فرمودند «کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است» اشاره کرد و گفت: حرام شرعی بر اساس آیات قرآن، روایات و اجماع فقهای همه مسلمانان حرام است و حرام سیاسی آن چون که در راستای خواسته‌استعماری است حرام سیاسی است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه مسئله کشف حجاب مهمترین حادثه‌ای است که در یک قرن اخیر در کشور ترکیه و به دنبال آن در ایران مطرح شد، بیان کرد: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابسته کردن اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان نسبت به کشورهای استعماری است.

کد خبر 5834213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha