۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴

امامی:

آثار تاریخی در کنار یکدیگر تکمیل کننده روایت اتفاقات هستند

آثار تاریخی در کنار یکدیگر تکمیل کننده روایت اتفاقات هستند

مدیر کاخ گلستان گفت: آثار تاریخی به تنهایی بیانگر یک موضوع هستند اما وقتی در کنار آثار دیگر قرار می گیرند تکمیل کننده اتفاقات می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه روایت قتل ناصرالدین شاه و آثاری از گنجینه کاخ گلستان در همکاری با موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در عمارت چادرخانه کاخ گلستان برپا شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که امروز برگزار شد، آفرین امامی مدیر کاخ بیان کرد: در بازدیدی که از موزه حرم انجام دادیم متوجه شدیم تعدادی از کتیبه‌هایی که روایتگر قتل ناصرالدین شاه است در موزه نگهداری شده است به همین دلیل تصمیم گرفته شد با آثاری که از کاخ داریم، نمایشگاهی برگزار کنیم.

وی گفت: نمایشگاه‌های این چنین در واقع شبیه به کتاب هستند اگر کلمات کتاب‌ها در هم ریخته باشند و آن را بخوانید چیزی عایدتان نمی‌شود اما اگر این کلمات در هم ریخته به جمله تبدیل شوند فهم آنها قابل درک خواهد بود. اشیای موزه‌ای نیز همین طور هستند.

امامی افزود: آثار به تنهایی یک موضوعی را بیان می‌کنند اما وقتی در کنار آثار دیگر قرار می‌گیرند روایت گر یک مفهوم دیگری می‌شوند. وظیفه موزه‌ها هم همین است که برای آثارشان روایت ایجاد کنند.

آثار تاریخی در کنار یکدیگر تکمیل کننده روایت اتفاقات هستند

امامی ادامه داد: به همین علت در این نمایشگاه از آثاری که تکمیل کننده روایت کتیبه‌ها از قتل ناصرالدین شاه باشد، استفاده کرده و صندلی خونی، دستمال آغشته به خون، دفترچه خاطرات و چند قرآن را به نمایش گذاشتیم.

این نمایشگاه به مدت دو هفته در عمارت چادرخانه کاخ گلستان برپاست. همچنین روز نهم مرداد نیز نشست علمی پیرامون این موضوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 5837733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha