ممانعت رژیم صهیونیستی از ترمیم مسجدالاقصی

ممانعت رژیم صهیونیستی از ترمیم مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی برای شانزدهمین روز پیاپی از فعالیت کمیته عمران اداره اوقاف اسلامی قدس جهت تعمیر و ترمیم مسجدالاقصی ممانعت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رژیم صهیونیستی برای شانزدهمین روز پیاپی از فعالیت کمیته عمران اداره اوقاف اسلامی قدس جهت تعمیر و ترمیم مسجدالاقصی ممانعت به عمل آورد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تهدید کارکنان اداره اوقاف اسلامی از اجرای اقدامات تعمیری و ترمیمی در مسجدالاقصی از سوی آنان جلوگیری کردند.

اقدامات تعمیری و ترمیمی مسجدالاقصی شامل تعمیر لوله‌های آب، سقف مسجدالاقصی، گنبد الرصاص و کف مسجدالاقصی می‌شود که باید برای نگهداری از این مکان مقدس اسلامی، با آزادی کامل و بدون اعمال محدودیت از سوی اشغالگران به اجرا در بیاید.

جلوگیری از اجرای تعمیرات در مسجدالاقصی از دوم جولای سال میلادی جاری و پس از تصویب قانونی از سوی رژیم صهیونیستی در خصوص ممانعت از فعالیت کارکنان کمیته عمران در تمامی نقاط مسجدالاقصی به اجرا درآمده است.

این در حالی است که هیئت امنای مسجدالاقصی پیش‌تر، اعلام کرده بودند که هدف اشغالگران صهیونیست از ممانعت نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی در مسجدالاقصی، موفقیت طرح‌های یهودی‌سازی در نبرد شهر قدس و تسلط و حکمرانی اشغالگران و گروه‌های تندروی معبد سلیمان بر آن است.

در همین رابطه فخری ابودیاب، عضو هیئت امنای مسجدالاقصی گفت: اشغالگران در تلاش هستند تا اندک‌اندک، نسبت به تحمیل یهودیت به مسجدالاقصی، تغییر اوضاع قانونی، دینی و تاریخی آن، سلب تمامی اختیارات اداره اوقاف اسلامی و حذف سرپرستی اردن بر این مکان اسلامی اقدام کنند.

وی افزود: اگر طرح‌های اشغالگران با پاسخ عملی و واقعی ملت فلسطین، جهان عرب و جهان اسلام روبرو نشود و برنامه‌ای درازمدت برای مقابله با طرح‌های یهودی‌سازی وجود نداشته باشد، اشغالگران برنامه‌های خود را از تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاصی گرفته تا ویران‌نمودن آن و بنای معبد سلیمان ادعایی خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 5839239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha