۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

رئیس دانشگاه گیلان:

دانشگاه‌های حاشیه خزر درخصوص آلودگی‌های زیست محیطی تحقیق کنند

دانشگاه‌های حاشیه خزر درخصوص آلودگی‌های زیست محیطی تحقیق کنند

رشت- رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به لزوم تحقیق دانشگاه های حاشیه خزر در خصوص آلودگی های زیست محیطی گفت: رفع مشکلات زیست محیطی باید در دستور کار دانشگاه های حاشیه خزر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید نجفی امروز سه شنبه در نشست اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای‌خزر در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه گیلان در این نشست با اشاره به چالش‌های زیست محیطی در استان، افزود: خزر به شدت تحت تأثیر آلودگی‌های زیست محیطی قرار گرفته و این روند ادامه دارد.

نجفی با تاکید بر لزوم تحقیق و پژوهش دانشگاه‌های حاشیه خزر در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی، بیان کرد: رفع مسئله زیست محیطی در سواحل خزر باید در اولویت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز رشد مشترک در پارک‌های علم و فناوری ظرفیت خوبی است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک باید مورد توجه قرار گیرد؛ این مهم به صورت جزئی با کشور روسیه در دست انجام است.

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر لزوم تبادلات علمی و پژوهشی بین دانشگاهی بیان کرد: دانشگاه گیلان از سال‌های گذشته گام‌های مناسبی را در توسعه روابط بین المللی که نیازمند حضور فعال‌تر در ساز و کارهای علمی منطقه‌ای است، برداشته است.

کد خبر 5840001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha