۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد؛

اجرای طرح‌های بورسیه صنعتی و تربیت دانشمندان علوم پایه و انسانی

اجرای طرح‌های بورسیه صنعتی و تربیت دانشمندان علوم پایه و انسانی

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان گفت: در قالب طرح بورسیه صنعتی امسال شرکت‌ها در استان‌های مختلف کشور، برای جذب ۱۵۰۰ دانشجوی مستعد درخواست خود را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، میثم شهبازی در نشست با استاندار اردبیل با اشاره به جذب منابع اعتباری بر اساس ردیف بودجه‌ای، از افزایش این اعتبار طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: برای جذب نخبگان علاوه بر افزایش ردیف اعتباری قانون بودجه، از ردیف‌های متفرقه نیز اعتباراتی اختصاص یافته و ابلاغ شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان به سایر طرح‌های حمایتی از نخبگان اشاره کرد و گفت: جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و به‌عنوان هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز از جمله طرح‌های مهم بوده و امسال ۱۰۰۵ نفر از نخبگان به سازمان امور استخدامی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح بورسیه صنعتی امسال ۳۰۰ شرکت در استان‌های مختلف کشور، تقاضا برای جذب ۱۵۰۰ دانشجوی مستعد کرده‌اند، تصریح کرد: در این طرح، دانشجویان نخبه رشته‌های مرتبط در واحد صنعتی جذب و همزمان با تحصیل، کار نیز می‌کنند و بعد از پایان تحصیلات هم در حوزه کاری مرتبط، متخصص می‌شوند.

شهبازی طرح تربیت دانشمندان علوم پایه و علوم انسانی را نیز یادآور شد و گفت: در قالب این طرح، رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور و برگزیده‌های المپیادها به تحصیل در رشته‌ای خاص و مورد علاقه فرد و متناسب با نیاز جامعه می‌پردازند و بعد از فراغت از تحصیل، نیازمندی کشور با وجود چنین دانشمندانی رفع می‌شود.

کد خبر 5840791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha