۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴

آغاز رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای ژاپن +فیلم

آغاز رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای ژاپن +فیلم

رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین با هدف تقویت همکاری‌های دریایی و حفظ ثبات در منطقه آسیا و اقیانوس آرام از ۲۰ تا ۲۳ ژوئیه در دریای ژاپن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رزمایش نیروی دریایی روسیه و چین با حضور ناوهای ضد زیردریایی، ناوشکن، گشتی و قایق‌های پشتیبانی با هدف تقویت همکاری‌های دریایی بین دو کشور و حفظ ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه از امروز در دریای ژاپن آغاز شد.

مرکز رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی ناوگان اقیانوس آرام روسیه از آغاز رزمایش دریایی مشترک این کشور و چین با عنوان «تعامل شمال ۲۰۲۳» در دریای ژاپن خبر داد.

این مرکز امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای افزود: مانور «تعامل شمال ۲۰۲۳» از ۲۰ تا ۲۳ ژوئیه در دریای ژاپن ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که ویدئوی آغاز رزمایش ضمیمه آن شده است، اعلام کرد: هدف اصلی این رزمایش، تقویت همکاری‌های دریایی بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و حفظ ثبات و صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چارچوب اقدامات عملی مشترک و مأموریت‌های ضد زیردریایی، اسکورت دریایی و هوایی کشتی‌ها، حفاظت و دفاع از ناوها و تأمین امنیت ارتباطات در آب‌ها و حفظ حریم هوایی دریای ژاپن، این تمرینات انجام خواهد شد و برای انجام عملیات آتش توپخانه مشترک نیز برنامه ریزی شده است.

پیشتر، چهار کشتی جنگی و یک کشتی پشتیبانی چینی، بندر «چینگدائو» را به مقصد منطقه مانور ترک کردند و کشتی‌های جنگی روسیه نیز از بندر «ولادی وستوک» برای شرکت در رزمایش عازم منطقه شده بودند.

این رزمایش در حالی برگزاری می‌شود که «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین چند روز پیش در پکن پایتخت چین با «نیکولای یومینوف» فرمانده کل نیروی دریایی روسیه دیدار کرد.

روزنامه چینی "China Daily" به نقل از بیانیه منتشر شده توسط لی شانگ فو گزارش داد که بر اساس دستورات سران دو کشور، همکاری نظامی بین چین و روسیه به طور فزاینده‌ای در حال توسعه است و نیروی دریایی طرفین تعاملات نزدیک و مبادلات مکرری با هم دارند.

کد خبر 5841848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha