۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۲:۲۳

استاد حوزه علمیه قم:

ادیان مدیون قرآن کریم هستند/ قرآن منحصر به امت اسلام نیست

 ادیان مدیون قرآن کریم هستند/ قرآن منحصر به امت اسلام نیست

قم-استاد حوزه علمیه قم گفت: مسیحیان و ادیان دیگر مدیون قرآن هستند و این امر موجب تعجب است که متأسفانه می‌بینیم در مقابل چشم مسیحیان به قرآن کریم اهانت می‌شود و آنان نیز اعتراضی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ظهیری در مراسم سومین شب عزاداری هیئت خادم الرضا علیه السلام قم اظهار داشت: باید به گونه‌ای در مراسم‌های عزاداری شرکت کرد که این امر موجب خرسندی حضرت حجت علیه السلام شود و قطعاً حضور در این جلسات موجب خیر برای انسان است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: بر اساس روایات کسانی که به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام تمسک می‌جویند هدایت خواهد شد و در غیر این صورت، گمراهی نصیب آنان می‌شود.

حجت الاسلام ظهیری با بیان اینکه نمی‌توان به قرآن به دید یک کتاب تاریخی نگاه کرد افزود: قرآن کریم این معجزه الهی منحصر به امت اسلام نیست و کسانی که آن را فقط برای مسلمین می‌دانند معرفت درستی نسبت به این کتاب الهی ندارند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مسیحیان و ادیان دیگر نیز مدیون قرآن هستند و این امر موجب تعجب است که متأسفانه می‌بینیم در مقابل چشم مسیحیان به قرآن کریم اهانت می‌شود و آنان نیز اعتراضی نمی‌کنند.

وی بیان داشت: امیرالمومنین علی علیه السلام مدتی پس از رحلت پیامبر اسلام در مسجد حاضر نمی‌شدند و وقتی علت را از آن حضرت جویا شدند فرمودند که در حال جمع آوری قرآن هستم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: متأسفانه قرآن در بین مسلمین مهجور واقع شده است و ما مسلمین باید قرآن کریم را در زندگی خود پیاده کنیم و به بودن آن در منزل اکتفا نکنیم.

حجت الاسلام ظهیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهانت قرآن کریم در یکی از کشورهای غربی بیان داشت: در زمانی سلمان رشدی نسبت به کتاب الهی ناسزا گفت و امام خمینی (ع) او را مهدورالدم اعلام کرد این در حالی بود که او قرآن را آتش نزد، اما متأسفانه امروز شاهد هستیم افرادی دست به این اقدام می‌زنند که اگر مسلمین از غم آن جان خود را از دست دهند جا دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید به قرآن کریم اعتماد و باور قلبی داشته باشیم و نسبت به شناخت معارف قرآن اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور در مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی بیان داشت: انسان باید قدر لحظاتی که در این جلسات حضور دارد را بداند و کسانی که از حضور در این مراسمات غفلت می‌کنند در حقیقت توفیق ندارند و امروز نیز افرادی هستند که در طول عمر خود در ایام ماه محرم در جلسات عزاداری شرکت نکردند.

کد خبر 5842066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha