۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان:

خانواده ها برای آینده فرزندانشان به فکر "مهارت آموزی" باشند

خانواده ها برای آینده فرزندانشان به فکر "مهارت آموزی" باشند

همدان- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: خانواده ها برای آینده فرزندانشان به فکر "مهارت آموزی" باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی مهر صبح جمعه در جلسه کارگروه مهارت همدان با اشاره به نیاز کاریابی‌ها و واحدهای تولیدی همدان به نیروی کار فنی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی واحدهای تولیدی در همدان جذب نیروی کار فنی، دارای مهارت و کارگر ساده است که باید فنی و حرفه‌ای با همکاری آموزشگاه‌ها نسبت به آموزش مهارت آموزی در سطح عمومی با همکاری آموزشگاه‌ها و ادارات اقدام کند تا این مشکل حل شود.

وی افزود: بسیاری از واحدها نیازمند ۳۰ تا ۴۰ نفر نیروی کار هستند اما امکان جذب ندارند و نمی‌توانند واحدشان را توسعه دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان خانواده‌ها برای آینده فرزندشان، به فکر "مهارت آموزی" باشند تا"مدرک گرایی"، گفت: متأسفانه علاقه به پشت میز نشینی به یک معضل در جامعه تبدیل شده است در حالی که جامعه برای رسیدن به توسعه به "کارآفرین" نیاز دارد.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای از ظرفیت اصناف، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و ادارات جهت افزایش مهارت آموزی استفاده کند.

وی با اشاره مهارت آموزش بیان کرد: با آموزش چند صد نفری در یک کلان شهر مشکل حل نمی‌شود باید حداقل هر سال ۶۰ تا ۱۰۰ هزار نفر آموزش مهارت آموزی برنامه‌ریزی شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان عنوان کرد: آموزش و پرورش به پایلوت مهارت آموزی تبدیل شود و با ایجاد تفاهم نامه سعی شود زمینه آموزش دانش آموزان فراهم شود.

وی افزود: اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، دهیاران، زندانیان و حتی خانواده‌ها در اولویت آموزش مهارت‌ها باشند.

کد خبر 5842220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha