۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸

به مناسبت روز شعر برگزار شد؛

نشست ادبی با محوریت شعر آئینی

نشست ادبی با محوریت شعر آئینی

رشت- انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، روز شعر و ادب آئینی و تقارن آن با ماه محرم را بهانه‌ای برای پرداختن به اشعار آئینی و محتشم‌خوانی قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل محمدپور از شاعران آئینی استان گیلان امروز شنبه در نشستی با عنوان «سلامی دوباره» که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لشت نشاء انجام شد با اشاره به جایگاه محتشم کاشانی و نقش این شاعر برجسته در ترویج شعر آئینی پرداخت و اظهار کرد: زبان متقن، عنصر عاطفه، خیال و موسیقی واژگانی لازمه سرایش اشعار آئینی است.

آینده در دست کودکان است

«حجت الاسلام کمال تجدد» امام جمعه لشت نشاء نیز ضمن مهم‌برشمردن فعالیت‌های کانون اظهار کرد: آینده در دستان کودکان است و ضرورت‌دارد برای تربیت این نسل، جدیت بیش‌تری داشته باشیم.

وی افزود: نقش مسئولان و فعالان فرهنگی در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی تأثیرگذار است و توجه بیشتر به حوزه کودک و نوجوان ضرورت دارد.

برگزاری اینگونه نشست‌ها به ارتقای سطح دانایی مخاطبان کمک می‌کند

«حمیرا خدا بنده» مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست ادبی سلامی دوباره و دوپنجره‌های استانی کانون گفت‌: این هم‌نشینی‌ها به ارتقای سطح دانایی‌های ادبی مخاطبان کمک‌می‌کند.

این شاعر و نویسنده به پیشینه کانون پرورش فکری لشت نشاء به عنوان نخستین مرکز فرهنگی هنری کانون استان اشاره کرد و گفت: و برگزاری نشست ادبی به میزبانی این مرکز دارای اهمیت است.

نقش ویژه کودکان و نوجوانان در شکل گیری واقعه عاشورا

«جعفر مجیدی» مسئول حراست کانون استان گیلان نیز در ادامه ضمن با اهمیت توصیف‌کردن واقعه عاشورا و والایی جایگاه شهیدان کربلا افزود: نقش کودکان و نوجوانان در شکل‌گیری این حماسه ماندگار، ویژه است.

مجیدی به تحول‌آفرینی این رویداد در افراد و جوامع اشاره و افزود: انقلاب روحی حُربن ریاحی، از این جمله است و پیام‌های انسان‌ساز واقعه عاشورا در طول حیات بشر، راهنما و راهگشا خواهد بود.

گفتنی است؛ تجلیل از شاعر کودکان و نوجوانان، نوجوانان شاعر و هم‌چنین، ثبت دل‌نوشته‌های عاشورایی در قالب طومار، پایان بخش این نشست ادبی به شمار می‌رفت.

کد خبر 5843213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha