۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱

برای شانزدهمین بار؛

سمنان میزبان سوگواره مهر محرم می‌شود

سمنان میزبان سوگواره مهر محرم می‌شود

سمنان- دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از برگزاری مراسم سوگواره مهر محرم در این استان خبر داد و گفت: این سوگواره برای شانزدهمین بار با محوریت هنر عاشورایی و آئینی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید فلاح بعد از ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان ضمن اشاره به برنامه‌های آئینی ارشاد اسلامی، تاکید کرد: شانزدهمین سوگواره مهر محرم امسال نیز در سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سوگواره در واقع برند ملی استان سمنان محسوب می‌شود و همه ساله عکاسان و هنرمندان و فیلم سازانی از سراسر کشور در آن حضور دارند، ابراز کرد: پوستر رویداد فرهنگی سوگواره مهر محرم رونمایی شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از رونمایی پوستر مراسم گرامی داشت یاد آیت الله اختری در سمنان نیز خبر داد و گفت: این مراسم قرار است آبان ماه سال ۱۴۰۲ در فرهنگسرای کومش سمنان با حضور علاقمندان برگزار و در آن از مقام آیت الله اختری تقدیر شود.

علی مهرزاد دبیر همایش گرامی داشت مقام آیت الله اختری نیز در این نشست ضمن اشاره به تشکیل ۱۲ جلسه ستاد برگزاری این مراسم، گفت: تدوین مقالات و چاپ و رونمایی از سه عنوان کتاب از آثار مرحوم اختری از جمله این برنامه‌ها است.

وی تولید فیلم مستند از زندگانی این شخصیت علمی و روحانی تلاشگر توسط رسانه‌ها، ساخت تولیداتی برای ارائه در فضای مجازی از شخصیت آیت الله اختری، برپایی نمایشگاهی از آثار و تالیفات ایشان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای آئین بزرگداشت آیت الله اختری در سمنان است.

کد خبر 5843576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha