واکنش دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق به هتک حرمت قرآن کریم

واکنش دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق به هتک حرمت قرآن کریم

دبیرکل گردان‌های حزب الله عراق به اقدام موهن یک شخص پناهنده در سوئد علیه قرآن کریم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد که تلاش‌ها برای اجرای اشد مجازات الهی، در حق عامل توهین به قرآن کریم باید افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: این یک وظیفه شرعی و دینی است و ما باید برای اجرای اشد مجازات الهی در حق کسی که به قرآن کریم توهین می‌کند، وارد عمل شویم.

الحمیداوی تصریح کرد: دولت سوئد باید مطمئن شود اگر چنین توهینی دوباره تکرار شود، با دولت این کشور مانند دولت محارب خدا و رسولش و مؤمنان، برخورد خواهد شد.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز روز گذشته، اعلام کرد: تظاهرات مردم عراق در حمایت از قرآن کریم، بیانگر تمدن و فرهنگ ملت این کشور است. موضع گیری دولت عراق در این خصوص، انعکاس دهنده نظر ملت عراق و فرهنگ و عزت آنها است.

خزعلی بیان کرد: هر واکنشی که مسلمانان علیه هتک حرمت قرآن کریم از خود نشان دادند بیانگر میزان حساسیت و غیرت آنها نسبت به دین خود و کتاب مقدسشان و اعتقاداتشان، است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در خصوص اقدام یک گروه تندرو در هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک تصریح کرد: اگر مشخص و ثابت شود که این اقدام با حمایت دولت دانمارک صورت گرفته باید همانند سوئد، با این کشور برخورد شود به طوری که در ابتدا هشدار داده می‌شود و اگر تکرار شد، سفیر دانمارک اخراج شده و کاردار سفارت عراق در این کشور فراخوانده می‌شود.

همچنین، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی روز گذشته، به دولت سوئد ابلاغ کرد که تصمیم گرفته وضعیت نماینده ویژه این کشور در این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی دلیل اتخاذ این تصمیم را اقدام استکهلم در صدور مجوز برای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اعلام کرده است.

دبیرخانه مذکور اضافه کرد که این تصمیم در راستای توصیه‌های بیانیه پایانی کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده خود در ۲ ماه جاری میلادی اتخاذ شده است.

کد خبر 5844887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha