۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱

فرماندار پاکدشت:

۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور در پاکدشت وجود دارد

۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور در پاکدشت وجود دارد

پاکدشت- فرماندار پاکدشت با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور در این شهرستان وجود دارد، گفت: پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اردستانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مسئولان امور اجتماعی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان تهران در پاکدشت اظهار داشت: پاکدشت با داشتن ۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور، به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: باید این ظرفیت نه تنها به مردم استان تهران که سراسر کشور معرفی شود و گردشگران را به بازدید از این ظرفیت مهم دعوت کرد.

فرماندار پاکدشت ادامه داد: وجود صدها گلخانه تولید گل و گیاه و فروشگاه‌های عرضه مستقیم این محصولات به ویژه در منطقه گلزار، پاکدشت را به یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان تهران تبدیل کرده و مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) که از محور شرق کشور عبور می‌کنند، می‌توانند ساعاتی را در مراکز فروش گل و گلخانه‌ها اوقات خوشی را سپری کنند.

اردستانی اضافه کرد: پاکدشت از یکهزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه کشت گل و گیاه برخوردار بوده و تولیدکنندگان فعال این شهرستان سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار شاخه گل بریده تولید و علاوه بر بازار داخلی، این تولیدات به دلیل کیفیت بالا به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می‌کنند.

کد خبر 5845391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha