۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

نتایج سی و یکمین دوره آزمون نهایی درس‌هایی از قرآن اعلام شد

نتایج سی و یکمین دوره آزمون نهایی درس‌هایی از قرآن اعلام شد

اسامی دانش آموزان برتر سی و یکمین دوره مسابقه دانش آموزی درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج سی و یکمین دوره آزمون نهایی مسابقه مجازی درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی از سوی مؤسسه اعلام شد.

در این دوره از کل مدارس متوسطه کشور ۳۹۶۰۹ مدرسه، تعداد ۲۴۳۶۴ مدرسه یعنی ۶۲ درصد و از کل مدارس ابتدایی ۵۰۹۷۵ مدرسه، تعداد ۲۵۲۷۸ مدرسه تقربیا ۵۰ درصد آنها تحت پوشش مسابقه هفتگی دانش آموزی درس‌هایی از قرآن بودند.

در ۵۶ درصد کل مدارس متوسطه و پایه ششم ابتدایی در ۶۶۹ منطقه آموزش و پرورش بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز توسط مجریان مسابقه مدارس در سامانه آزمون آنلاین مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی ثبت نام شدند. که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است. از این تعداد ۹۷۹۸۲ نفر یعنی ۴۸ دصد ثبت نام کنندگان در آزمون نهایی شرکت کردند. تعداد قبول شدگان این دوره ۹۷۹۸۲ دانش آموز بودند که ۴۸ درصد شرکت کنند گان می‌شود.

در دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت نداشتند علاوه بر آزمون آنلاین، آزمون به صورت حضوری برگزار گردید که از قبل با مسئولین آموزش و پرورش مناطق مذکور برای ارسال محتوا و سوالات مسابقه هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

یاد آور می‌شود هر ساله بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم و پایه ششم ابتدایی در بیش از ۵۰ هزار مدرسه تحت پوشش برنامه درس‌هایی از قرآن قرار می‌گیرند.

یادآور می‌شود، سی و یک امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در نیمه دوم مهرماه شروع و تا نیمه دوم اسفندماه ادامه داشت. این آزمون با همکاری مروجان و مجریان درس‌هایی از قرآن (کارشناسان قرآن، مدیران و معاونان پرورشی مدارس) در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و مدارس از طریق سامانه آزمون آنلاین مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در فضای مجازی برگزار شد.

لازم به ذکر است با هماهنگی و همکاری اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به تمامی قبول‌شدگان در آزمون، لوح تقدیر با امضای استاد محسن قرائتی و دکتر میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت نماز وزارت آموزش و پرورش اهدا می‌شود.

همچنین از سوی مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی بر اساس سهمیه اعلام شده به ۱۸۷۰ نفر از دانش‌آموزان منتخب که در قرعه کشی نهایی برنده شدند، کارت هدیه بانکی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اهدا شد.

برای مشاهده اسامی دانش آموزان برتر به تفکیک استان‌ها روی لینک زیر کلیک کنید

https://eitaa.com/tarheonsebaquran

کد خبر 5845962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ام البنین حردانی خلیفه IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 1
      شرکت کردن مسابقه