۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

قرائت زیبای سوره ضحی با صدای دو نسل متفاوت

قرائت زیبای سوره ضحی با صدای دو نسل متفاوت

دو قاری بین‌المللی کشورمان از دو نسل با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه نسیم ضمن گفت‌وگوی یک ساعته در مورد فعالیت‌های قرآنی کشور منافسه زیبایی را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورزرگری و یونس شاهمرادی، دو قاری بین‌المللی کشورمان و دارندگان رتبه‌های نخست مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و عربستان (عطرالکلام) با حضور در برنامه «از سرگذشت» که از شبکه نسیم پخش می‌شود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد عرصه فعالیت‌های قرآنی کشورمان پرداختند.

در بخشی از این برنامه منافسه زیبایی بین این دو قاری که نمایندگان دو نسل از قاریان کشورمان هستند، شکل گرفت.

یونس شاهمرادی تا قبل از کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور عطرالکلام عربستان، کمتر در سطح کشور شناخته شده بود و بیشتر در بین قاریان استان تهران نام او در برخی مسابقات برده می‌شد.

جایزه چشمگیر مسابقات قرآن عطرالکلام، گشایش سیاسی نسبی بین دو کشور در آن دوران و کسب رتبه در عربستان آن هم از سوی یک قاری ایرانی از مهم‌ترین عواملی بود که باعث شد تا موفقیت این قاری جوان بسیار بیشتر از موفقیت دیگر قاریان ایرانی در خارج از کشور دیده شود و بازتاب بسیار زیادی در فضای مجازی داشته باشد.

راغب" در" مفردات" می‌نویسد: «منافسه» به معنی تلاش انسان است برای شباهت به افراد برجسته، و ملحق شدن به آنها، بی‌آنکه ضرری به دیگری وارد شود. این دو قاری قرآن در یک همخوانی و منافسه سوره ضحی را قرائت کردند.

کد خبر 5850024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha