۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج‌فارس:

هفت مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاه گازی خلیج‌فارس اضافه شد

هفت مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاه گازی خلیج‌فارس اضافه شد

بندرعباس - مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج‌فارس گفت: واحد شماره پنج این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۵مگاوات پس ازشست وشوی آفلاین دوره‌ای پره‌های کمپرسور، هفت مگاوات به توان اسمی آن اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عقیل عامری سیاهویی بیان داشت: واحد پنج نیروگاه گازی خلیج‌فارس ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه روز جمعه ششم مردادماه جاری به دیسپاچینگ اعلام و به شبکه سراسری برق سنکرون شد.

وی عنوان کرد: دلیل خروج واحد پنج نیروگاه در واقع کاهش توان تولیدی بود که با شست وشوی کمپرسور این مشکل رفع و توان تولیدی واحد حدود هفت مگاوات افزایش یافت و در حال حاضر این واحد در حال تولید برق مطمئن و پایدار است.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج‌فارس اظهار کرد: شست وشوی دوره‌ای پره‌های کمپرسور توربین در نیروگاه‌ها به منظور حفظ و استمرار کارآیی و سلامت توربین توصیه شده و بر اجرای آن به صورت دوره‌ای تاکید می‌شود.

عامری سیاهویی ادامه داد: با به‌کارگیری فرایند شست وشوی مطلوب، ذرات، رسوبات و آلودگی‌های پره‌ها که باعث افت در خروجی و کارآیی و بازده توربین می‌شود، رفع شده و هفت مگاوات به توان اسمی آن اضافه شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به ویژگی آلیاژها و همچنین نوع پوشش‌های بکارگرفته شده در ساخت پره‌ها، رعایت استانداردهای بین المللی در استفاده از شوینده ضرورت دارد و همچنین خوردگی نداشتن و آسیب به پوشش پره‌ها از جمله نکاتی است که باید رعایت شود.

عامری سیاهویی ادامه داد: حلال شوینده پره‌های کمپرسور توربین‌های گازی (CP۱) مجموعه ای هماهنگ از مواد فعال سطحی است که با استفاده از فرآورده‌های داخلی تولید و در حال حاضر تمامی نیازهای صنایع کشور شامل نیروگاه‌ها، شرکت مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران)، شرکت ملی گاز ایران، مدیریت خطوط لوله و مدیریت مناطق نفت خیز جنوب را پوشش می‌دهد.

کد خبر 5850624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha