۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

رئیس جهاد دانشگاهی البرز:

جهاد دانشگاهی پیشقراول درمان ناباروری است

جهاد دانشگاهی پیشقراول درمان ناباروری است

کرج- رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: در حوزه ناباروری کاملاً به خودکفایی رسیده‌ایم و جهاد دانشگاهی پیشقراول این امر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا فیروزی ظهر دوشنبه در نشست با اهالی رسانه که در جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی بعد از چهار دهه پویایی خود را حفظ کند و هنوز در راستای حل مشکلات کشور حرف برای گفتن داشته باشد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در راستای رفع نیازهای جامعه به ویژه در حوزه فناورانه وارد شده و اقدامات جهادی زیادی را انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز تصریح کرد: جهاد کشاورزی هم در عرصه پژوهش و فرهنگی اقدامات زیادی را انجام داده و بر اساس زیست بوم خود موفقیت‌های زیادی را رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث پژوهشگاه رویان در سطح ملی و بین‌المللی اتفاقات بسیار مبارکی رقم خورد به ویژه در حوزه ناباروری کاملاً به خودکفایی رسیده‌ایم و جهاد دانشگاهی پیشقراول این امر است.

جهاد دانشگاهی در زمینه تولید رانش قطار شهری نیز وارد میدان شد

فیروزی گفت: در زمینه تولید رانش قطار شهری نیز جهاد دانشگاهی وارد میدان شد و به موفقیت رسید و می‌توانیم به صورت کلان به این امر بپردازیم.

وی اظهار کرد: در زمینه بذرهای هیبریدی و دام‌ها سنگین نیز وارد شده‌ایم و دستاوردهای زیادی را برای کشور رقم زدیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز بیان کرد: در حوزه استانی نیز مجتمع تحقیقاتی داریم که تعدادی از پژوهشکده‌ها و پارک علم و فناوری در آن مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی البرز مجموعه‌های مختلفی وجود دارد و آمادگی این امر را داریم تا در حوزه رفع نیازهای استان گام برداریم.

فیروزی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی داشتن یک شبکه ملی است که می‌توانیم در اجرای طرح‌های مختلف از این امر بهره ببریم.

وی گفت: در تمامی طرح‌های خود نگاه علمی داشتیم با این ملاحظه که باید بازوی عملی هم داشته باشیم، داشتن بازوی علمی و عملی توأمان باعث شده است تا موفقیت‌های زیادی رقم بخورد.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه یکی از مراکزی که در حوزه پژوهش داریم بانک بند خون است که حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نمونه خونی ذخیره کردیم، اظهار کرد: ۶۰۰ نمونه در سال گذشته و حدود ۲۹۰ مورد در سه ماه ابتدای سال ذخیره صورت گرفت.

وی بیان کرد: بیش از ۹۶ درصد خون بند ناف دور ریخته می‌شود در حال که این خون در درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج مؤثر است.

فیروزی تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند در جهاد دانشگاهی صورت گرفت جشنواره پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی با نام امیرکبیر است.

وی خاطرنشان کرد: ما احساس کردیم که پایان‌نامه‌های ما هرز می‌رود و کاربردی نیستند و با نگاه شناسایی پایان‌نامه‌های کاربردی و به کارگیری ان این جشنواره را راه‌اندازی کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با سازمان نخبگان، برگزیدگان جشنواره امیرکبیر جزو نخبگان قرار می‌گیرند.

کد خبر 5855752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha