شیخ احمد قبلان:

برخی جریان‌ها در لبنان برای به راه انداختن فتنه خونین تلاش میکنند

برخی جریان‌ها در لبنان برای به راه انداختن فتنه خونین تلاش میکنند

مفتی جعفری لبنان با اشاره به حمله مسلحانه به نیروهای حزب الله در یک منطقه مسیحی نشین خطاب به رهبران مسیحی لبنان تاکید کرد که برخی گروه‌ها به دنبال به راه انداختن فتنه خونین در این کشور هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «احمد قبلان» مفتی جعفری برجسته لبنان در پیامی خطاب به رهبران مسیحی این کشور و در واکنش به حمله مسلحانه صورت گرفته علیه کامیون متعلق به حزب الله لبنان در یک منطقه مسیحی نشین گفت: خطاب به رهبران مسیحی وطن دوست در لبنان می گویم که برخی افراد تلاش می‌کنند کشور را به سمت یک فتنه دیوانه وار سوق داده و علیه منافع مسیحیان و مسلمانان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این افراد می‌خواهند لبنان را با تمام کلیساها و مساجد آن بسوزانند. برای آنها اعتقاد به مسیحیت یا اسلام فرقی ندارد؛ مأموریت آنها چیزی جز فتنه انگیزی و خون ریزی نیست. تاریخ مقاومت لبنان مملو از امنیت و حمایت از حاکمیت کشور به دور از جنجال‌های داخلی و منافع طایفه‌ای است. شهید احمد قصاص که در جریان این درگیری مسلحانه به شهادت رسیده است یکی از حامیان کلیسا به شمار می‌رود و خود را در این مسیر فدا کرد.

قبلان بیان کرد: دشمنان آشکارا برای فتنه انگیزی تلاش می‌کنند. جریان‌های منطقه‌ای و بین المللی نیز از آتش افروزی‌های طایفه‌ای در لبنان سو استفاده کرده و معتقدند که راه خلاص شدن از دست این کشور، تخریب آن و به راه انداختن یک جنگ داخلی طولانی مدت است.

وی اضافه کرد: ممانعت از وقوع فتنه در لبنان بسیار مهم است و حمایت از مسیحیان با حمایت از مسلمانان آغاز می‌شود و بالعکس. مقاومت لبنان حامی کشور است نه حامی یک طایفه خاص. بنابراین هدف قرار دادن مقاومت در واقع هدف قرار حاکمیت کشور است.

بخش روابط عمومی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی در خصوص شهادت یکی اعضای این حزب ارائه داده بود.در این بیانیه آمده است: یک کامیون متعلق به حزب الله لبنان که از منطقه البقاع به سمت بیروت در حرکت بود در منطقه الکحاله واژگون شد. در حالی که سرنشینان این کامیون برای برقراری تماس و درخواست کمک تلاش می‌کردند چند تن از عناصر مسلح مستقر در این منطقه به سمت آنها آمدند و در ابتدا به سوی آنها سنگ پرتاب کرده و بعد شلیک کردند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: در جریان این تیراندازی یکی از نیروهای حزب الله که وظیفه محافظت از کامیون مذکور را برعهده داشت زخمی شد و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. در همین حین نیروهای ارتش لبنان وارد عمل شده و با عناصر مسلح درگیر شدند. نیروهای ارتش مانع آن شدند که عناصر مذکور به کامیون نزدیک شده یا آن را با خود ببرند.

در این بیانیه آمده است: حزب الله لبنان بدین وسیله شهادت «احمد علی قصاص» را که در جریان مأموریت جهادی خود به این درجه نائل شد، اعلام می‌کند.

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در جریان دیدار با ژوزف عون فرمانده ارتش این کشور در خصوص جزئیات این حمله در منطقه الکحاله گفتگو کرد. میقاتی در این نشست بر ضرورت تسریع روند تحقیقات درباره جزئیات کامل حمله صورت گرفته تاکید کرد.

وی از همگان خواست آرامش خود را حفظ کرده و منتظر نتایج تحقیقات جاری در این خصوص باشند. میقاتی اضافه کرد که ارتش لبنان به تلاش‌های خود برای بازگرداندن آرامش به منطقه و عدم وخیم‌تر شدن اوضاع ادامه می‌دهد.

کد خبر 5858446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha