ورود وزیر کشور عراق به ذی قار ونظارت برطرح امنیتی اربعین حسینی(ع)

ورود وزیر کشور عراق به ذی قار ونظارت برطرح امنیتی اربعین حسینی(ع)

وزیر کشور عراق به همراه یک هیأت امنیتی بلندپایه برای بررسی طرح‌های تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) وارد استان ذی قار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، وزارت کشور عراق امروز از ورود یک هیأت امنیتی بلندپایه به ریاست عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق به استان ذی قار برای بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد.

بر اساس این گزارش، هیأت امنیتی مذکور متشکل از وزیر کشور، رئیس کمیسیون عالی تأمین امنیت زائران اربعین حسینی، فرمانده نیروی زمینی ارتش، مسئولان سازمان اطلاعات عراق، معاون عملیات نیروهای حشدشعبی و فرماندهان سرویس‌های امنیتی این کشور است.

قرار است اعضای این هیأت امنیتی بلندپایه از پنج استان از جمله استان ذی قار بازدید به عمل آورند.

سازمان نیروهای حشدشعبی چند روز قبل نیز اعلام کرده بود که این نیروها عملیات پاکسازی مناطق اطراف رود دیالی با هدف آماده سازی این منطقه برای استقبال از زائران اربعین حسینی (ع) را آغاز کرده‌اند.

عملیات مذکور با حضور نیروهای مهندسی نظامی و یگان‌های کشف و خنثی سازی بمب انجام می‌شود. سازمان حشدشعبی اعلام کرد که این عملیات با هدف تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) و پاکسازی مسیر آنها از هر خطری صورت می‌گیرد.

عملیات نیروهای حشدشعبی مشخصاً تفتیش و پاکسازی منطقه «بابا محمود» در نزدیکی رود دیالی را دربرمی گیرد. نیروهای حشدشعبی عراق علاوه بر مشارکت در عملیات ضدتروریستی در مناطق مختلف این کشور به تلاش‌های خود برای تأمین امنیت مراسم‌های مذهبی به ویژه در ماه محرم و صفر ادامه می‌دهند.

علی الحمدانی فرمانده عملیات فرات مرکزی حشدشعبی عراق نیز چندی قبل ضمن موفق خواندن عملیات امنیتی این نیروها برای تأمین امنیت عزاداری‌های عاشورای حسینی تاکید کرد: مراسم رکضة طویریج بدون هیچ حادثه‌ای انجام شد.

وزارت کشور عراق و فرماندهی عملیات بغداد هم از موفقیت در اجرای طرح تأمین امنیت مراسم عاشورا و دهه اول محرم خبر دادند. عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق اعلام کرد که طرح ویژه تأمین امنیت این مراسم با موفقیت انجام شد.

کد خبر 5860254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha