طرح ویژه آستان مقدس علوی برای استقبال از زائران اربعین

طرح ویژه آستان مقدس علوی برای استقبال از زائران اربعین

آستان مقدس علوی به تشریح طرح ویژه استقبال از زائران اربعین امام حسین(ع) پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری عراقی نینا، سید عیسی الخرسان تولیت آستان قدس علوی جلسه ای را با حضور شماری از دست اندرکاران و روسای بخش های مختلف این آستان مقدس به منظور بررسی برنامه های ویژه استقبال از زائران اربعین امام حسین(ع) برگزار کرد.

الخرسان در این جلسه توصیه ها را ارائه کرد و در آنها خواستار همکاری در انجام وظایف محوله برای خدمت رسانی به زائران و موفقیت اربعین شد.

حیدرالعیساوی رئیس کمیته عالی فعالیت های آستان قدس علوی هم گفت: طرح ویژه از چند محور تشکیل می شود که شامل محور بهداشتی، اسکان و جابجایی زائران و تامین آب می شود. این محورها در روزهای آتی به تفصیل با بخش های مرتبط برنامه ریزی و بررسی خواهد شد و از روز اول ماه صفر آغاز می شود و تا پایان مراسم اربعین ادامه می باید.

پیاده‌روی از «بحر تا نحر»

این درحالی است که جمعی از زائران پیاده‌روی اربعین از جنوب عراق که بیشتر اهالی رأس البیشه هستند، با شعار «من البحر الی النحر» پیاده‌روی اربعین را آغاز کرده اند. زائران با پای پیاده ساعت‌ها مسیر را در حالی در آب طی می‌کنند که پرچم‌هایی مزین به نام امام حسین علیه‌السلام هم در دست دارند.

هر ساله زائران رأس البیشه این‌مسیر را برای رسیدن به کربلا طی کرده تا در ایام اربعین زائر سیدالشهدا علیه‌السلام باشند. در روزهای گذشته نیز گروهی از زائران از بصره راهی پیاده‌روی اربعین شدند.

با وجود گرمای حدود ۵۰ درجه در جنوب عراق، زائران اربعین با شور حسینی به سوی کربلا حرکت می‌کنند و پس از حدود ۳ هفته و طی کردن شهرهای بصره، ذی قار، دیوانیه و نجف به کربلا می‌رسند.

کد خبر 5860726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha