۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

۱۹ هزار و ۱۳۳ فقره وام اشتغال در خراسان رضوی پرداخت شده است

۱۹ هزار و ۱۳۳ فقره وام اشتغال در خراسان رضوی پرداخت شده است

مشهد ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: ۱۹ هزار و ۱۳۳ فقره وام اشتغال با مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سلم آبادی ظهر شنبه طی نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد اظهار کرد: سال گذشته قریب به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت کردیم که هزار و ۹۰۰ وام صرفاً به شهر مشهد و ۱۹ درصد اشتغال ما در حاشیه شهر مشهد محقق می‌شود، یعنی اشتغال در حاشیه شهر مشهد محقق نشده است چرا که مددجو در این منطقه به علت نداشتن ضامن نمی‌تواند وام بگیرد، فرد اشتغال‌پذیر است، اما شرایط اخذ وام ندارد. از ۷۲۷ میلیارد تومان صرفاً ۲۰۰ میلیارد تومان سهم حاشیه شهر مشهد است، یعنی اگر قرار است فقر از خانواده حذف شود باید اشتغال فرد را تأمین کنیم.

خودکفایی ۸ هزار خانواده نیازمند در سال جاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به حمایت از ۱۹۶ هزارنفر در کمیته امداد استان، بیان کرد: افرادی که توانمند شوند از چرخه خارج و نیازمندان جدید وارد می‌شوند. در سال ۱۴۰۲، ۸ هزار خانواده به خودکفایی رسیدند که در این حوزه رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی از ارائه خدمات به ۳۷۴ هزار نفر طی سال جاری در خراسان رضوی خبر داد و گفت: یکی از خدمات ما تهیه جهیزیه است و سال گذشته برای ۴ هزار و ۶۱ سری جهیزیه ۱۳۰ میلیارد تومان با کمک‌های مردمی پرداخت کردیم که کمک به جوانی جمعیت و فرزندآوری است.

حذف صف جهیزیه کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی

سلم آبادی از حذف صف انتظار جهیزیه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: صف انتظار با جهیزیه همواره همراه بوده که خوشبختانه طی سال جاری در خراسان رضوی حذف شد. اهدا ۵ هزار سری جهیزیه تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از حمایت ۵۹ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز و دانشجو خبر داد و گفت: بخشی از شهریه دانشجویان مراکز غیر انتفاعی، آزاد و … را کمیته پرداخت می‌کند، برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود و به دانش‌آموزان نیز کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد. ۱۱ دوره میزبان اردوی دانش‌آموزان کشور بودیم که تا ۱۸ شهریورماه اردوهای دانش‌آموزی برگزار خواهد شد، همچنین برنامه‌های فرهنگی برای تمامی افراد تحت حمایت از جمله شوق زیارت در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از پرداخت ۱۶ هزار و ۷۰۰ فقره وام کارگشا با سود حداکثری ۴ درصد در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: قریب به ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده. در صندوق امداد ولایت، تسهیلات تا ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می‌شود و اگر مددجوی کمیته امداد باشد وام ۲۰ میلیون تومانی با ۳ درصد سود تسهیلات پرداخت می‌شود.

کد خبر 5865293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha