۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۲

فرماندار جویبار:

«جمعه بازار» جویبار ثبت ملی شد

«جمعه بازار» جویبار ثبت ملی شد

جویبار- فرماندار جویبار از ثبت جمعه بازار این شهرستان به عنوان میراث ناملموس فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

کمال رستمعلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ثبت ملی جامع بازار جویبار به عنوان میراث ملی اظهار داشت: جمعه بازار مشهور جویبار که از شهرت در شمال کشور و ایران برخوردار است در دولت کنونی و با پیگیری‌های صورت گرفته با شماره ثبت ۲۰۴۷ به عنوان میراث ناملموس فرهنگی ثبت ملی شده است.

فرماندار جویبار ادامه داد: جمعه بازار جویبار از نظر وسعت، شهرت و میزان حضور عرضه کنندگان و بازدید مردم از جذاب‌ترین و مشهورترین بازارهای سنتی شمال کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های اصلی این بازار مشهور و معروف قرار گرفتن در قلب بازار اصلی شهر و واقع شدن در نقطه حاشیه کشاورزی است.

رستمعلی با اظهار اینکه جمعه بازار جویبار یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین بازار سنتی کشور است، قدمت آن را به بیش از ۱۰۰ سال عنوان کرد و گفت: این بازار در حافظه تاریخی شهرستان جویبار آمده است و مردم استان و جویبار محصولات کشاورزی خود را بدون واسطه در این بازار عرضه می‌کنند.

فرماندار جویبار تصریح کرد: قیمت محصولات عرضه شده در این بازار قابل قیاس با دیگر بازارها نیست هرچند در اکثر شهرهای کشور و شمال بازار محلی وجود دارد اما جمعه بازار جویبار بزرگترین و مشهورترین بازار محلی شمال کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: بازار کباب جویبار از شهرت ملی برخوردار است و بسیاری از مسافران از جمعه بازار جویبار و بازار کباب آن خاطره دارند.

کد خبر 5865464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha