۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

با اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی»؛

۲۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند

۲۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند

یزد- همزمان با ایام عزای سیدالشهداء(ع)، پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» در یزد اجرا شد و به دنبال برگزاری این پویش، ۲۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد استان با بیان اینکه قناعت پیشگی، دین باوری، سخت کوشی و ارادت به اهل بیت (ع) از خصائل اخلاقی برجسته مردم این دیار است، اظهار داشت: آزادی ۲۰ محکوم مالی در قالب پویش هر هیدت آزادی یک زندانی گواهی بر این ادعا است.

غلامعلی دهشیری عنوان کرد: برگزاری پویش‌های ابتکاری در مناسبت‌های مختلف از جمله پویش هر هیئت آزادی یک زندانی توسط ستاد دیه استان نقش بسزایی در کاهش جمعیت زندانیان مالی استان داشته است.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان ۵۸۶ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال تأمین شده و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۶ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

دهشیری با تفکیک جرایم این مددجویان تصریح کرد: از این تعداد زندانی ۱۱ نفر محکوم مالی و ۹ نفر محکوم پرداخت مهریه هستند که از این تعداد سه مددجو زن بوده و ۱۷ مددجو نیز مرد بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، خصلت‌های سختکوشی، قناعت پیشگی و دین باوری مردمان یزد را از ویژگی‌های نیک مردم این دیار دانست و افزود: خرسندیم که ستاد مردمی دیه به عنوان حلقه اتصال دل‌های زلال و دست‌های دستگیر این مردمان با افراد بدهکار غیربزهکار نیازمند و آبرومند اقدام می‌کند.

وی از مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از جلوه‌های دین یاد کرد و اظهار داشت: احساس مسئولیت و تکلیف نسبت به اطرافیان، جامعه و مردم از مصادیق تعهد به مسئولیت اجتماعی است.

دهشیری عنوان کرد: مسئولیت پذیری در جامعه نمودهای بسیاری دارد که یکی از مصادیق آن توجه به بحث آزادی زندانیان و کسانی که به دلایل مالی از نعمت آزادی محروم شده‌اند.

دهشیری از خیران، هیئت‌های مذهبی و فعالان حوزه اقتصادی که در ایام محرم و در این زمینه مساعدت و همراهی کردند و در راستای تقویت امید و ایمان در جامعه تلاش کردند و موجبات آزادی ۲۰ نفر از سرپرستان خانواده را فراهم کردند، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت امید و اعتماد عمومی در جامعه، یادآور شد: یکی از جلوه‌های امید آفرینی در جامعه، کمک به آزادی زندانیان و محکومان مالی نیازمند سرپرست خانواده است که هر کس می‌تواند با قلم یا قدم و یا به هر طریق، نسبت به گره گشایی از امور افراد نیازمند مشارکت کند.

کد خبر 5865939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha