۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

۱۱۸ هزار تن گندم در مازندران خریداری شد

۱۱۸ هزار تن گندم در مازندران خریداری شد

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از پایان عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: ۱۱۸ هزار تن گندم در استان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد پیش ازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان، عملیات خرید تضمینی گندم که از دهم خرداد در استان مازندران آغاز شد، از ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در استان ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سیلوی مرکزی نکا همچنان آماده تحویل گرفتن گندم از کشاورزان می‌باشد افزود: در صورتی که کشاورزی هنوز گندم آماده برای تحویل دارد، سیلوی ۱۰۳ هزارتنی شهید میرزاپور نکا آمادگی لازم برای دریافت گندم از کشاورزان استان را دارد.

وفایی نژاد تصریح کرد: در سال جاری همزمان با افزایش خرید گندم نسبت به سال‌های گذشته، بیش از ۱۶۰ هزارتن گندم نیز از سایر استان‌ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.

وی با توجه به خرید تضمینی ۱۱۸ هزارتن گندم در استان و ورود گندم از سایر استان‌ها، اعلام کرد: موجودی ذخیره گندم در سیلوی مرکزی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران به رقمی بیش از ۱۹۰ هزارتن رسیده که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک گندم در استان بی سابقه می‌باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه تاکنون ۱,۲۰۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده، اظهار داشت: مابقی مطالبات کشاورزان استان و مابه التفاوت قیمت سال جدید نیز طبق برنامه ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق دستگاه‌های اجرایی مسئول و سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه پرداخت خواهد شد.

کد خبر 5867753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha