۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در سراسر خراسان جنوبی

برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در سراسر خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسن مشرفی صبح چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت شهدای والامقام هشتم و هفدهم شهریور و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اظهار کرد: شهدای والامقام هشتم شهریور و هفدهم شهریور به پیروی از شهدای کربلا، همگی در مسیر ایجاد عدالت و مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مردم تشنه کرامت و عدالت و معنویت بوده و هستند، تصریح کرد: مردم در مسیر قرآن ناطق بوده و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کنند تا شرایط زمان ظهور آقایی که با آمدنش از این وضعی که جاهلان، مستکبران و طاغوتیان ایجاد کردند نجات یافته و به فطرت پاک الهی برگردند و در واقع این مسیر همان مسیری می‌باشد که شهدا جان خویش را به تبعیت از سرور و سالار شهیدان برای آن نثار کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به اهداف گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و افزود: هدف از گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر تبیین شاخصه‌های دولت اسلامی است.

مشرفی بیان داشت: از مسئولین خواسته می‌شود تا به این هدف اصلی و راهبردی توجه جدی داشته و همچنین اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تعظیم شایسته شعائر، رسالت و هدف اصلی که تکمیل پنج گام آرمانی انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی، دولت، جامعه و تمدن اسلامی بوده را پیوسته مد نظر داشته و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی به بزرگداشت شایسته و مطلوب مراسم گرامیداشت شهدای والامقام هفدهم شهریور تأکید کرد و گفت: خوش به سعادت کسی که فریاد تاریخی "هل مِن ناصر یَنصُرُنی" امام حسین (ع) را بشنود و با عملکرد مثبت خود، پاسخ و لبیک خوبی به ندای ملکوتی امام حسین علیه‌السلام که همان پاسخ به امام زمان (عج) است ارائه دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: باید تمامی ظرفیت‌هایی را که در اختیار داشته را برای تعظیم شعائر و معرفی چهره منفور طاغوت و استکبار و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به هدف نهایی فعال نمائیم.

مشرفی در رابطه با مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین بیان کرد: پیاده روی جاماندگان اربعین در امتداد حرکت زائران امام حسین (ع) از نجف به سمت کربلای معلی بوده بنابراین باید با تمام سعی و توان این مسیر پیاده روی را به گونه‌ای آماده سازیم که تداعی کننده پیام‌ها و حال و هوای پیاده روی اربعین باشد.

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور در سطح استان به تناسب شرایط شهرستان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، اضافه کرد: این مراسم در مرکز استان ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه در محل مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در نماز جمعه روز هفدهم شهریورماه جاری نیز وقایع یوم الله هفدهم شهریور تبیین می‌شود.

مشرفی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سراسر استان خاطرنشان کرد: مسیر اصلی این حرکت عظیم در بیرجند از میدان آزادی آغاز و به مزار شهدای باقریه ختم می‌شود.

کد خبر 5868553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha