۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲

رئیس ستاد اربعین تایباد عنوان کرد؛

مرز دوغارون آماده استقبال از زائرین اربعین حسینی

مرز دوغارون آماده استقبال از زائرین اربعین حسینی

تایباد ـ رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد گفت: تدارک لازم برای استقبال از زائران اربعین انجام شده و مرز بین المللی دوغارون آماده استقبال از زائرین اربعین حسینی (ع) است.

مهدی دونده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرز بین المللی دوغارون که مهم‌ترین دروازه تردد اتباع کشور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود در ایام اربعین حسینی (ع) اهمیت چندانی پیدا کرده است، زیرا زائران افغانستانی حرم اهل بیت (ع) در سال‌های اخیر با عبور از این گذرگاه زمینی روانه عتبات عالیات می‌شوند.

رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد افزود: در سال‌های اخیر مردم شهرستان تایباد در این ایام اقدام به استقبال و پذیرایی برادران افغانستانی خود کردند و به بهترین شکل ممکن زوار حرم امام حسین (ع) را مورد احترام قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته گذرگاه مرزی دوغارون برای استقبال از زائران افغانستانی کشور عراق آماده شده است و با استفاده از تجربیات سال‌های قبل، به دنبال فراهم ساختن بستر مناسب برای این ایام هستیم به همین دلیل رفع مشکلات حوزه زیرساختی این گذرگاه با سرعت بالایی در حال انجام است تا با شروع برنامه بزرگ پیاده روی اربعین، زائرین افغانستانی بتوانند با سرعت بیشتر و مشکلات کمتر وارد کشور شوند.

دونده بیان کرد: سال گذشته بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد مرز دوغارون شدند و امسال هم روند صدور روادید این زوار با همکاری شرکت‌های معتبر در عراق آغاز شده است که با صدور روادید عراق، فرایند صدور روادید ایران نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 5869730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha