۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۵۸

برای پنجمین‌بار در ماه جاری؛

ترکیه کاردار دانمارک را احضار کرد

ترکیه کاردار دانمارک را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه امروز از احضار کاردار دانمارک برای پنجمین‌بار در ماه جاری به‌دلیل هتک حرمت به‌ساحت مقدس قرآن کریم در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی استمرار هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک، کاردار سفارت این کشور در آنکارا برای پنجمین بار به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

به گزارش ینی شفق، منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند که وزارت امور خارجه این کشور امروز هم کاردار دانمارک در آنکارا را به دلیل اقدام دیگری در هتک حرمت به کتاب مقدس اسلام یعنی قرآن کریم احضار کرده است.

در واکنش به ادامه آتش زدن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ و سفارتخانه‌ های کشورهای مسلمان، کاردار سفارت دانمارک در آنکارا امروز بار دیگر به وزارت خارجه آنکارا احضار شد.

یک منابع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: این اقدام پس از سوزاندن قرآن در کپنهاگ پایتخت دانمارک برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری صورت گرفت.

به گزارش ینی شفق، ترکیه تاکنون ۵ بار در این ماه سفیر دانمارک را به دلیل هتک حرمت به قرآن احضار کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه دیروز چهارشنبه هم با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که کاردار سفارت دانمارک در آنکارا را احضار کرده است.

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده بود که «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با «لارس لوکه راسموسن» وزیر خارجه دانمارک، از وی خواسته بود تا این کشور برای جلوگیری از سوزاندن قرآن اقدام فوری انجام دهد.

وزیر خارجه ترکیه دراین تماس تلفنی، حملات مذبوحانه مستمر علیه قرآن را محکوم کرده بود.

اعضای یک گروهک راست افراطی دانمارکی ضداسلامی چندی پیش بار دیگر یک نسخه از قرآن کریم را مقابل سفارت پاکستان در کپنهاگ پایتخت دانمارک هتک حرمت کردند. گروه افراطی «وطن پرستان دانمارکی» در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن کریم را آتش زدند. عناصر این گروهک همچنین پرچم پاکستان را زیر پا گذاشتند.

خبرگزاری فرانسه هم در روزهای گذشته اعلام کرد که «ادوین واگنسولد»، رئیس بخش هلندی جنبش اسلام‌هراسانه راست افراطیِ «پگیدا» با حضور مقابل سفارت ترکیه در لاهه، یک نسخه از قرآن کریم را زیر پا گذاشت و پاره کرد.

این فرد هتاک زمستان پارسال نیز یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل پارلمان هلند پاره کرده بود.

کد خبر 5869894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha