۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه:

زائران در سفر اربعین لیموترش بخورند

زائران در سفر اربعین لیموترش بخورند

کرمانشاه- رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان توصیه هایی به زائران اربعین، گفت: زائران در سفر اربعین مصرف لیموترش را در دستور کار قرار دهند.

کیوان خاصی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه با اینکه امسال مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی (ع) در روزهای تابستان برگزار می‌شود رعایت برخی نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی زائرین بسیار مهم است.

وی افزود: شستن دست‌ها قبل و بعد از خوردن و آشامیدن، استفاده از آب آشامیدنی تصفیه شده و بسته بندی و حتماً در طول مسیر از لیوان شخصی استفاده شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه تصریح کرد: برای پیشگیری از مسمومیت غذایی همراه غذای خود ماست یا لیموترش استفاده کنید.

خاصی بیان کرد: در نهایت مصرف غذاهای گرم از سلامت بیشتری نسبت به سرد برخوردار است چرا که حرارت غذا منجر به از بین رفتن میکروب‌های موجود در مواد غذایی و احتمال مسمومیت را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: لباس‌هایی با رنگ روشن بپوشید و نوشیدن آب را جدی بگیرید زیرا این راه برای جلوگیری از گرمازدگی بسیار مهم است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه اضافه کرد: کسانی که دارای علائم تنفسی مانند سرفه، گلو درد، تب و.. هستند از ماسک استفاده کرده و به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

خاصی عنوان کرد: توصیه می‌شود تمامی زائرین اربعین ماسک و الکل برای ضد عفونی دست همراه داشته باشند و در صورت نیاز استفاده کنند.

کد خبر 5870403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha