۷ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۱

حجت الاسلام قانع در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

محله اربعینی تمرینی برای تحقق حکمرانی مردمی است

محله اربعینی  تمرینی برای تحقق حکمرانی مردمی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس مردمی سازی دولت و حاکمیت را یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب برشمرد و گفت: برای دستیابی به این هدف، پویش‌هایی مثل محله همدل و محله اربعینی لازم است.

حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون پویش اثرگذار محله اربعینی بیان داشت: اساساً حکمرانی مردمی محله محور یکی از دغدغه‌های مهم رهبری است که در پروژه مردمی سازی حاکمیت جغرافیای محله نقش بسیار مهم و راهبردی را ایفا می‌کند.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف ناگزیریم که نرم‌افزارهای فرهنگی و اجتماعی در قالب پویش‌هایی مثل پویش محله همدل و محله اربعینی را برگزار کنیم تا هم افزایی و همگرایی در بستر محله فراهم شود و حکمرانی محله محور را در موضوعات مناسبتی تمرین کنیم.

حجت الاسلام قانع با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این لایحه موضوع الگوی حکمرانی محله محور تصریح شده و حکمرانان به ضرورت این موضوع پی برده‌اند؛ پیشتاز این موضوع هم سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام اربعین اظهار داشت: سال گذشته در تمام نقاط شهری و روستایی رزمایش بزرگ جاماندگان را شاهد بودیم و مواکب بزرگی نیز از استان در مسیر اربعین چه در داخل و چه خارج از کشور فعالیت داشتند. تقارن جاماندگان با سالگرد اغتشاشات ایجاب می‌کند که از این رزمایش مردمی و این معجزه اجتماعی بسیار هوشمندانه‌تر بهره گیریم.

حجت الاسلام قانع با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ اذعان داشت: از هر نقطه که دشمن احساس ضعف بیشتری کند، از همان نقطه هجمه وارد می‌کند که بحمدالله استان فارس از دیرباز پایگاه تولید فرهنگ عمومی در کشور بوده که دشمن روی این موضوع حساسیت ویژه دارد و همین سبب شده به این فاجعه روی آورد که امیدواریم زمینه نابودی این جریان را به زودی شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش سازمان تبلیغات در تسهیل امور این ایام گفت: سهم سازمان تبلیغات اسلامی حضور نرم افزاری و محتوایی است و تمرکز ما در این دو حوزه است تا محتوادهی و ایجاد گفتمان حضرت آقا و مأموریت کلیدی جهاد تبیین پیش رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس همچنین به اعزام مبلغ در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در حوزه اعزام مبلغ به عتبات عالیات ظرفیت خوبی داشتیم؛ حدود ۱۰۰ مبلغ اعزام شد که نقش آفرینی ویژه طلاب در حوزه جهاد تبیین را در حوزه بین الملل شاهد بودیم. امسال امیدواریم بالغ بر این عدد اعزام شود.

کد خبر 5872764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha