۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴

نشتی و فوران نفت و گاز در چاه شماره یک شادگان رفع شد

نشتی و فوران نفت و گاز در چاه شماره یک شادگان رفع شد

اهواز - معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی از رفع نشت شدید و فوران نفت و گاز چاه شماره یک شادگان پس از ۳۶ ساعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام شمی پور گفت: پس از دریافت گزارش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ساعت ۲۳ شامگاه شنبه ۴ شهریورماه، مبنی بر نشت شدید و فوران نفت و گاز چاه شماره یک شادگان، در نزدیکترین زمان ممکن گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات از جمله پمپ تراک (پمپ‌های فشار قوی) از سوی این اداره کل سیمان و انگیزش چاه و مخلوط مواد شیمیایی و کارشناسان مدیریت مهندسی با همکاری اداره کل ترابری شرکت به موقعیت چاه در گستره شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعزام شدند و با مشارکت متخصصان اداره‌های مهندسی و بهره برداری و اداره کل حفاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، پس از بررسی‌های فنی، مهار چاه به مرحله اجرا در آمد. رفع نشتی و فوران نفت و گاز در چاه شماره یک شادگان

وی افزود: با تمهیدات به کار گرفته شده و کارهای فنی با تزریق سه هزار و ۵۰۰ بشکه آب نمک از طریق دالیز چاه در ۲ مرحله، نشتی و فوران پس از ۳۶ ساعت کنترل و چاه به طور موقت از مدار تولید خارج و بسته شد.

شمی پور ادامه داد: پس از مهار چاه، جوشکاری نقاط آسیب دیده ول هد ناشی از پوسیدگی به سبب قدمت طولانی عمر چاه صورت پذیرفت و چاه ایمن سازی شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی می‌گوید: مقرر شد برای بازگرداندن چاه به مدار تولید تعمیر آن با حضور دکل حفاری در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5875730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha