۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تعاونی‌های بانوان چهارمحال و بختیاری در اولویت تسهیلات اشتغالزایی

تعاونی‌های بانوان چهارمحال و بختیاری در اولویت تسهیلات اشتغالزایی

شهرکرد_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تعاونی‌های بانوان چهارمحال و بختیاری در اولویت تسهیلات اشتغالزایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی صبح یک‌شنبه در نشست هم اندیشی ارتقا عملکرد اقتصادی تعاونی‌های بانوان در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند اظهار کرد: ۸۰ شرکت تعاونی در این استان متعلق به بانوان است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای این تعاونی‌ها ضرورت دارد تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اقتصادی در راستای ارتقا عملکرد اقتصادی تعاونی‌های بانوان بکار گرفته شود و می‌بایست حمایت‌هایی خوبی از این تعاونی‌ها در جهت بهبود فضای کسب و کار انجام شود.

مولوی از اولویت قرار دادن تعاونیهای بانوان برای دریافت انواع تسهیلات اشتغالزا خبرداد و گفت: تفاهم‌نامه با بانک توسعه تعاون برای حمایت مالی از تعاونیها انعقاد کرده‌ایم که مبلغ ۵۵ میلیارد تومان برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعاونی‌های بانوان در اولویت این تسهیلات هستند و در کنار تأمین منابع مالی تعاونیها، موضوع ارائه انواع آموزش‌های مهارتی را نیز دنبال می‌کنیم

مولوی بیان داشت: در دنیا مدل تعاونی را یک مدل موفق برای حضور و مشارکت بانوان در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌دانند و برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی بانوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی و تلاش‌مان این بوده یکسری کمک‌هایی برای حمایت از تعاونی‌های زنان برای حضور در عرصه‌های اقتصادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بیشترین مشاغل ایجاد شده توسط این شرکت‌ها در زمینه تولید فرش دستبافت وانواع صنایع دستی، نساجی و پوشاک می‌باشد.

کد خبر 5877652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha